زمین خواری در مسجدسلیمان به اوج رسید … + تصاویر
زمین خواری در مسجدسلیمان به اوج رسید … + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// در حالی که پروژه احداث بوستان محله ای نصیرآباد از شهریورماه سال گذشته آغاز شده بود و فعالیتهای مستمری نیز به همت انجمن نگین ایران زاگرس در این راستا صورت پذیرفته بود اما چند صباحی ست که محل احداث این بوستان جولانگاه افرادی شده است که ساخت و ساز را […]

سایت خبری شهر اولین ها// در حالی که پروژه احداث بوستان محله ای نصیرآباد از شهریورماه سال گذشته آغاز شده بود و فعالیتهای مستمری نیز به همت انجمن نگین ایران زاگرس در این راستا صورت پذیرفته بود اما چند صباحی ست که محل احداث این بوستان جولانگاه افرادی شده است که ساخت و ساز را در اولویت کاری خود قرار داده اند… !؟

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، اواسط شهریورماه سال گذشته بود که پروژه احداث بوستان محله ای نصیرآباد توسط شهردار وقت و به پیشنهاد انجمن نگین ایران زاگرس کلید خورد و پس از مدتی با حمایت واحد عمران شهرداری و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین صورت گرفت تا بخش زیادی از این پروژه صورت پذیرد اما گویا این محل جولانگاه زمین خوارانی شده است که قصد دارند در این مکان ساخت و ساز انجام دهند… !؟

بوستان نصیرآباد در محاصره افراد سودجو …

امیر مهرابی  مدیر انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس با بیان این مطلب که چندی قبل تعدای افراد سودجو محل احداث بوستان نصیر آباد را تصرف واقدام به ساخت وساز غیر قانونی در آن محل کرده اند ، اظهار داشت:  اعضای انجمن نگین ایران زاگرس  در اطراف این  بوستان حضور داشتند و موضوع زمین خواری را سریعا به مسئولین اطلاع دادند اما متاسفانه تاکنون هیچکدام از مسئولین در محل این ساخت و ساز غیرقانونی حاضر نشدند.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که باید بازمین خواران بدون هیچ اغماضی برخوردشود تصریح کرد: ازمسئولین انتظارداریم که بشدت با این افرادسودجو برخورکنند تا برای دیگر زمین خواران نیز درس عبرتی باشد.

وی افزود:محل احداث این  بوستان  در نقطه حساس ومهمی قرار دارد چرا که این بوستان در حد فاصل آتشکده سرمسجد( از آثار ثبت ملی شده مسجد سلیمان است)، محله نصیرآباد و شهرک جدیدعلیمردان خان بختیاری که تمامی این نقاط به علت داشتن ارتفاع زیاد  از   نقاط مختلف قابل مشاهده می باشند.

مدیر انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس  با اشاره به این که  محل احداث این  بوستان جایگاه تخلیه نخاله های ساختمانی بوده است گفت: این نخاله های ساختمانی انباشته شده در این قسمت حجم بسار بالایی داشته است  که درسال گذشته به پیشنهاد انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس و با بازدید مهندس خلیل حیدری شهردار سابق شهرستان مسجد سلیمان   از این منطقه و با همت دوستان عملیات تسطیح آن آغاز شد  اما پس از رفتن  شهردار این شهرستان این برنامه برای  مدتی با کندی پیش رفت .

IMG-20160510-WA0004IMG-20160510-WA0005IMG-20160510-WA0006IMG-20160510-WA0008

تلاش های قابل تقدیر شهرداران سابق و شرکت بهره برداری نفت و گاز

امیر مهرابی در ادامه  افزود: به دلیل بالا بودن هزینه ادوات راه سازی از بخش ترابری شرکت نفت درخواست همکاری کردیم و  شرکت نفت هم این همکاری لازم را انجام داد و ادوات  لازم برای این کار مانند بلدوزر را در اختیارما قرار دادند که درمراحل اولیه این کار تسطیح وشیب بندی صورت پذیرفت و مرحله آخر که دفن نخاله ها بود بوسیله ی خاک کشاورزی این کار انجام شد و اینگونه بود که زمین رابرای احداث بوستان آماده و به شهرداری مسجد سلیمان اعلام کردیم.

وی گفت: از مهندس حیدری و حاج پیمان مولایی دوشهردار پیشین شهرستان مسجدسلیمان کمال تشکر و قدردانی را دارم که همیشه با انجمن همکاری وتعامل را داشتند. و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.

سکوت تأمل برانگیز نهادهای مسئول در قبال این فعالیت غیرمجاز

با تمام این تفاسیر آنچه بیش از همه تأمل برانگیز است و جای سوال را در اذهان باقی گذارده است سکوت نهادهای مسئول در قبال این ساخت و ساز غیرمجاز طی روزهای اخیر بوده است .تا حدی که عملیات پی سازیریال دیوارچینی و نصب در محل اجرای بوستان بدون هیچگونه مشکلی صورت گرفته و عوامل اجراییات شهرداری که مسئولیت مستقیم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از این قبیل را بر عهده دارند نیز تاکنون در این زمینه اقدام ننموده اند.

امیدواریم تا با توجه به کمبود سرانه فضای سبز شهرستان و نیاز مبرم اهالی نصیرآباد به احداث این بوستان که در مجاورت بنای باستانی سرمسجد قرار گرفته ، نهادهای مسئول با جدیت بیشتری پیگیر رفع تصرف محل بوستان نصیرآباد گردند تا شاهد احداث و بهره برداری هرچه سریعتر این محل در ماههای آتی باشیم.