سامانه هواداری نفت مسجدسلیمان؛ به نام هواداران، به کام افراد خاص ؟!
سامانه هواداری نفت مسجدسلیمان؛ به نام هواداران، به کام افراد خاص ؟!

شهر اولین ها//با وجود گذشت پنج هفته از آغاز رقابتهای لیگ برتر، انتظار می رفت که تا حدودی مشکلات مالی تیم نفت مسجدسلیمان جهت حضور در این رقابتها مرتفع شود. از اینرو با راه اندازی سامانه هواداری باشگاه هواداران و علاقمندان می توانند در این خصوص همیار مالی باشگاه تلقی شوند. اتفاقی که با وجود […]

شهر اولین ها//با وجود گذشت پنج هفته از آغاز رقابتهای لیگ برتر، انتظار می رفت که تا حدودی مشکلات مالی تیم نفت مسجدسلیمان جهت حضور در این رقابتها مرتفع شود. از اینرو با راه اندازی سامانه هواداری باشگاه هواداران و علاقمندان می توانند در این خصوص همیار مالی باشگاه تلقی شوند. اتفاقی که با وجود مثبت تلقی نمودن آن، با حواشی ریز و درشتی نیز همراه بوده است.

به گزارش شهر اولین ها به نقل از شبکه خبری مسجدسلیمان، تیم نفت مسجدسلیمان پس از حضور در لیگ برتر همواره دغدغه تأمین منابع مالی را داشته و شیوه های متعددی را جهت جذب بودجه و اسپانسر ارزیابی و اجرا نموده است. راه اندازی سامانه پیامکی باشگاه از جمله روشهای مرسوم و نوین جذب اسپانسر و حمایت مالی یک باشگاه ورزشی تلقی می شود که در باشگاههای پرطرفدار اعتبار مالی قابل توجهی را برای آنان در پی خواهد داشت. باشگاه نفت مسجدسلیمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خیل هواداران شیران زاگرس در منطقه زاگرس و اقصی نقاط کشور و حتی دنیا موجب شده تا حساب ویژه ای بر روی کمک های مالی هواداران باز شود.

با این حال بایستی بودجه حاصل از موارد درآمدزایی هایی اینچنینی در راستای مخارج معقول و فنی تیم هزینه شود. هرچند شنیده می شود که در سفر اخیر نفتی ها به تهران جهت مسابقه با تیم پرسپولیس و پس از آن که زردپوشان اردوی یک هفته را در شمال کشور جهت دیدار با نساجی برپا نمودند مدیرعامل باشگاه هیأت ۲۰ نفره ای همراه تیم حضور داشته اند. نفراتی که سوای کادرفنی و افراد مشخصی که در اکثر مسابقات دیگر نیز همراه تیم بوده اند، در اردوی اخیر نفتی ها با توجه به مخارج کنونی تیمداری بدون شک هزینه زیادی را روی دست تیم باقی گذاشته اند. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد می تواند موجی از بی اعتمادی و نارضایتی را نسبت به مدیران باشگاه در پی داشته باشد.

از طرفی دیگر جای سوال در اذهان باقی مانده که با وجود حضور سرپرست باتجربه ای همچون بهمن روشنایی در کنار تیم، حضور مدیرعامل باشگاه در سفرهای برون استانی تیم چه الزامی دارد؟ در حالی که اکثر تیمهای لیگ برتری با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و مشکلات مالی پیش رو ، عمدتاً از همراهی و سفر افراد غیرضروری بهمراه تیم در دیدارهای خارج از خانه اجتناب می کنند. ضمن اینکه خواسته هواداران نفت مسجدسلیمان انتشار لیست افرادی است که خارج از کادرفنی و بازیکنان بهمراه تیم در اردوی تهران و شمال کشور حضور داشته اند…

گفته می شود که حتی هیأت مدیره با اردوی آتی نفتی ها بعلت مشکلات مالی مخالفت نموده و یکی از موضوعات قابل بحث در نشست هیأت مدیره که فردا برگزار خواهد شد نیز بررسی همین موارد خواهد بود. ضمن اینکه پیگیری های سایت خبری شهر اولین ها جهت تعیین و معرفی افرادی که در اردوی اخیر نفت مسجدسلیمان در تهران و ساری حضور داشته اند ادامه خواهد داشت تا ضمن شفاف سازی وضعیت موجود تیم نفت، از ادامه این روند جلوگیری نماید.

بدون شک باتوجه به در پیش بودن ۱۲ دیدار دیگر نفتی ها در خارج از خانه، اگر رویه حضور افراد و همراهان غیرفنی در کنار تیم در اردوهای بیرونی تداوم یابد بخش زیادی از هزینه های باشگاه در این مسیر صرف خواهد شد. از این رو امیدواریم تا ضمن برچیدن این بدعت ناصحیح نسبت به کاهش هزینه های باشگاه نفت و مدیریت صحیح کمک های مالی هواداران پرشور و فهیم نفتی ها که از طریق سامانه هواداری نفت وصول خواهد شد مشکلات مالی کمتری را در تیم شاهد باشیم.