ساکنان مناطق محروم خوزستان خانه دار می‌شوند
ساکنان مناطق محروم خوزستان خانه دار می‌شوند

عصر اولین ها// شیبه گفت: ساخت مسکن برای ساکنان مناطق محروم خوزستان را از اولویت‌های کاری سال ۱۴۰۰ است. جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: از اولین ساعات آغاز سال ۱۴۰۰ و همزمان با تحویل سال نو، به همراه سید عبداالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه […]

عصر اولین ها// شیبه گفت: ساخت مسکن برای ساکنان مناطق محروم خوزستان را از اولویت‌های کاری سال ۱۴۰۰ است.

جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: از اولین ساعات آغاز سال ۱۴۰۰ و همزمان با تحویل سال نو، به همراه سید عبداالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان در مناطق محروم و دورافتاده بخش چلو شهرستان اندیکا و سوسن شهرستان ایذه حضور یافتیم و به مدت ۳ روز مهمان اهالی مناطق مذکور بودیم.

وی با بیان اینکه در این بازدید ۳ روزه از نزدیک مشکلات مردم و مطالبات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بحمدالله ساکنان بخش‌های چلو و سوسن رضایتمندی فوق العاده‌ای از مجموعه کمیته امداد خوزستان و امدادگران در زمینه ارائه خدمات مختلف داشتند و این امر مایه افتخار است.

شیبه کمیته امداد را به برکت نام امام خمینی (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (حفظ الله) تنها مامن مردم ساکن مناطق محروم و دورافتاده و با کمترین امکانات عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با حمایت و همکاری خیرین و نیکوکاران بتوانیم گام‌های بلندتری برای خدمت به اقشار نیازمند جامعه برداریم و آن‌ها را به خودکفایی برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات به ویژه صعب العبور بودن برخی مناطق محروم، خدمت‌رسانی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت ادامه دارد، اظهار کرد: اولویت سال ۱۴۰۰ امداد استان توجه ویژه به مناطق محروم با ضریب بالا است، ضمن اینکه اشتغال مناسب و پایدار در مناطق محروم و صعب العبور روستایی یک اقدام ماندگار و به منظور توانمندی مددجویان است.

شیبه ادامه داد: روستا‌های بخش چلو اندیکا و سوسن ایذه، از مناطق محروم و در عین حال صعب العبور استان هستند، که هزینه ساخت مسکن در این مناطق به دلیل حمل مصالح ساختمانی بیشتر و به سختی امکانپذیر است، ضمن اینکه مقاوم سازی، بازسازی، ترمیم مسکن، حمام و سرویس بهداشتی متناسب با نیاز منطقه به دلیل صعب العبور بودن این مناطق با مشکلاتی روبرو است که این مشکلات باید رفع و زیرساخت‌ها آماده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای ارائه خدمات و ایجاد اشتغال محدودیت خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: تامین معیشت و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موجب رونق و ایجاد انگیزه بین خانواده‌های تحت حمایت می‌شود.