ساکنین روستاهای چشمه علی کایدان و … همچنان چشم انتظار تکمیل پروژه راه دسترسی به روستاها
ساکنین روستاهای چشمه علی کایدان و … همچنان چشم انتظار تکمیل پروژه راه دسترسی به روستاها

سرانجام ۵۳ کیلومتر پروژه های بهسازی و آسفالت راه روستایی به کجا انجامید؟ / پیمانکارانی که بدون ارزیابی توان اجرایی در مسجدسلیمان مشغول به کار می شوند/ بودجه پروژه های راه روستایی در کجا هزینه می شود؟ / درخواست بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان

شهر اولین ها// با وجود گذشت بیش از دو سال از آغاز به کار پروژه بهسازی و روکش جاده قبله ای – سلطان آباد بهره برداری از این پروژه همچنان در هاله ای از ابهام قرار داد و اهالی این روستاها روزهای دشواری را جهت انجام امورات خود پشت سر می گذارنند.

علیرغم پیگیری ساکنین روستاهای چشمه علی کایدان، تلخاب کلات و راکه قبله ای در خصوص عملیات بهسازی و تکمیل جاده دسترسی به این روستاها، این پروژه همچنان با تعطیلی مواجه است و از ادامه روند اجرای آن خبری در دست نیست به گزارش شهر اولین ها، عملیات اجرایی پروژه بهسازی و روکش جاده قبله ای – سلطان آباد خردادماه سال 97 با مبلغ بیش از 42 میلیارد ریال طی انعقاد قرارداد با پیمانکار می بایست آغاز شود و در مدت 9 ماه تکمیل و به بهره برداری برسد. علیرغم این با گذشت بیش از دو سال از آغاز پروژه ادامه روند اجرایی پروژه در هاله ای از ابهام قرار دارد. هر چند گفته می شود که این قرارداد بعلت امتناع پیمانکار از ادامه کار فسخ شده است و ساکنین روستاهای ذکر شده همچنان در بلاتکلیفی ادامه این پروژه و دشواری های مسیر دسترسی به روستا  مواجه هستند.

این در حالی است که ساکنین روستاهای مورچگان، ترکدز، آقلیا،  چشمه علی کایدان و لادرازی با مشکلاتی همچون دسترسی نیروهای امدادی جهت مهار آتش سوزی ها، انتقال بیماران و موارد درمانی به مرکز شهر، عدم آبرسانی به روستاها و مواردی این قبیل مواجه هستند و حسرت بهسازی حدود 7 کیلومتر جاده دسترسی به این روستاها همچنان ادامه دارد. با این حال رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان دو سال پیش از شروع عملیات بهسازی و آسفالت حدود ۵۳ کیلومتر راه روستایی با اعتباری حدود 14 میلیارد تومان خبر داد.

هر چند انتظار می رفت تا اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان بعنوان بهره بردار راههای روستایی که اجرای این پروژه ها را جزیی از عملکرد خود عنوان می دارد ضمن نظارت صحیح بر پروژه ها پیشرفت عملیات اجرایی آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. علاوه بر این از  ادامه پروژه تکمیل و بهسازی دیگر پروژه ها در روستاهای  سلطان آباد راکه، تلخاب کلات، بازار تمبی، جهانشاهی، دولت آباد علیا و سفلی، سبز آباد، تاچکر، آبحمام، نرگسی، قاسم آباد، آب نرگسی، سچگان، منصور آباد، دشت چهارپاره و زمان آباد و چندین روستای دیگر خبری در دست نیست. امیدواریم تا ضمن بررسی دقیق پروژه های مذکور و تعیین میزان پیشرفت عملیات اجرایی آن ها؛ عملکرد اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان در خصوص پروژه راههای روستایی و دیگر موارد متبوع مورد بازرسی و ارزیابی قرار گیرد.

 با تمام این تفاسیر گلایه های ساکنین روستاها در خصوص راههای دسترسی همچنان ادامه دارد و انتظار می رود تا ضمن بررسی ویژه این موضوع عملیات بهسازی و تکمیل راههای دسترسی تسریع و در اولویت بهره برداری قرار گیرد.