سرنوشت آلومینیوم مسجدسلیمان به کجا خواهد رسید ؟
سرنوشت آلومینیوم مسجدسلیمان به کجا خواهد رسید ؟

شهر اولین ها// ارسلان ظاهری: بیش از بیست سال است که مردم مظلوم و محروم اولین شهر نفتی ایران[مسجدسلیمان] منتظرند تنها پتروشیمی این شهر راه اندازی شود تا مگر از قِبَل آن بخشی از خیل عظیم جوانان جویای کارشان در اینجا استخدام شوند. چه کسانی که به اسم راه‌اندازی این کارخانه در ادوار مختلف و […]

شهر اولین ها// ارسلان ظاهری: بیش از بیست سال است که مردم مظلوم و محروم اولین شهر نفتی ایران[مسجدسلیمان] منتظرند تنها پتروشیمی این شهر راه اندازی شود تا مگر از قِبَل آن بخشی از خیل عظیم جوانان جویای کارشان در اینجا استخدام شوند.

چه کسانی که به اسم راه‌اندازی این کارخانه در ادوار مختلف و در ایام انتخابات، رای مردم را جمع نکردند و اما بازهم آنچه در عمل رخ داده، یک وعده‌ی ناتمام برزمین مانده است.

حالا استاندار خوزستان در مسجدسلیمان گفته است: پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان در حال اجرا است و مانعی پیش روی این پروژه قرار دارد که موضوع را از طریق وزیر نفت پیگیری کردیم!

ایشان که در دولت آقای خاتمی معاون استاندار وقت خوزستان بوده‌ حتما می‌دانند که مردم مسجدسلیمان از همان سال‌ها همچنان از این وعده ها شنیده‌اند و خودشان هم در این چند سال جدید صدارت‌شان چند بار وعده‌ی راه اندازی عن‌قریب این پروژه را داده اند، اما …

رای مردم مسجدسلیمان به روحانی در انتخابات اخیر از بالاترین رای‌ها در استان بوده و شنیده‌ام آقای زنگنه وزیر نفت از این اتفاق بسیار خرسند شده و به یکی از مسئولان محلی قول جبران داده اند.

به ایشان می‌گویم آقای زنگنه پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان از زمان وزارت شما در دولت خاتمی تاکنون کش‌دار شده و دست قضای روزگار دوباره سرنوشت این کارخانه را به زلف تدبیر شما گره زده است. اگر واقعا از رای مردم مسجدسلیمان خوشحال شده اید و قصد جبران دارید [آقای استاندار هم که می‌گویند شما را از موانع بر سر راه این پروژه مطلع کرده اند]، پس بسم الله. این گوی و این میدان برای سنجش صداقت و درایت شما.

لطفا یک سقف زمانی تعیین کنید و صادقانه به مردم پایتخت نفتی ایران بگویید این پروژه دقیقا در چه سالی به بهره برداری خواهد رسید؟

رهیاب