سرنوشت پرابهام پتروپالایش همزمان با موضع منفعلانه نماینده مسجدسلیمان
سرنوشت پرابهام پتروپالایش همزمان با موضع منفعلانه نماینده مسجدسلیمان
از انتشار بیانیه علیرضا ورناصری در خصوص فرماندار غیربومی تا سکوت در مواجهه با برکناری مدیرعامل بومی پتروشیمی/ احتمال تشکیل زنجیره انسانی از بی بیان تا زیلایی در حمایت از پتروپالایش و دکتر داودی

عصر اولین ها// هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان در جلسه امروز خود،سعید آتشباری را بعنوان مدیرعامل شرکت انتخاب کرد.

به گزارش عصر اولین ها، در حالی که پیگیری ها جهت احداث مجتمع پتروپالایش بختیاری ادامه داشت با تغییرات مدیریتی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان احداث پتروپالایش نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت. هر چند ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان بهم ماه گذشته در دیدار با دکتر عبدالملکی گفت : پروژه پتروپالایش بختیاری یکی از مطالبات بحق مردم شمال استان خوزستان است که تسریع در اجرائی شدن و تعیین تکلیف و تکمیل فاز های آن جهت جلوگیری از هدر رفت منابع هیدروکربوری و ممانعت از سوختن گازهای همراه نفت ضروری است که منجر به آلودگی محیط زیست می شود.

با این حال علیرغم هجمه های هفته های اخیر نسبت به مدیرعامل بومی پتروشیمی مسجدسلیمان و به تبع آن معرفی مدیرعامل جدید این شرکت علیرضا ورناصری موضع خاصی را اعلام ننمود. هر چند وی اسفندماه 1400 در آستانه انتصاب سرپرست فرمانداری با انتشار بیانیه ای بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی تأکید نمود.

از سوی دیگر بزودی استیضاح وزیر کار کلید خواهد خورد و شاید رایزنی بیشتر در سطح وزارت می تواند به حمایت بیشتر از فرزندان بومی مسجدسلیمان و همچنین راه اندازی پتروپالایش کمک شایانی نماید. علاوه بر این سرنوشت نافرجام بسیاری از پتروشیمی های سطح کشور ( از جمله پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی کاوه، پتروشیمی رجال و … ) که این روزها با اعتصاب گره خورده اند موجب شده تا بیم آن برود که دامنه این موضوع به پتروشیمی مسجدسلیمان تسری پیدا کند.

گفتنی است کمپین ایجاد پتروپالایش بختیاری نیز این روزها با حمایت جمعی از شهروندان و کنشگران مدنی در مسجدسلیمان همراه شده و این احتمال وجود دارد تا در هفته های آتی نیز برای این مطالبه زنجیره انسانی از بی بیان تا دشت زیلایی در حمایت از این مجتمع ایجاد شود.