سرپناه مناسب مهمترین نیاز زلزله زدگان اندیکا است
سرپناه مناسب مهمترین نیاز زلزله زدگان اندیکا است

عصر اولین ها// مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به خسارت وارده به خانه های روستایی از زلزله اندیکا گفت: با توجه به سردی هوا و بارش های پیش رو سرپناه مناسب و مستحکم مهمترین نیاز زلزله زدگان این منطقه است.   دکتر علی خدادادی شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از دیگر مشکلات […]

عصر اولین ها// مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به خسارت وارده به خانه های روستایی از زلزله اندیکا گفت: با توجه به سردی هوا و بارش های پیش رو سرپناه مناسب و مستحکم مهمترین نیاز زلزله زدگان این منطقه است.

  دکتر علی خدادادی شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از دیگر مشکلات مناطق زلزله زده اندیکا نبود آب شرب مناسب و مسیر تردد مناسب است.

وی گفت: به دلیل نبود مکان مناسب برای سکونت اهالی روستاهای زلزله زده اندیکا وقوع زلزله و یا پس لرزه در این منطقه می تواند خطرات جدی برای ساکنان این منطقه به دنبال داشته باشد.

خدادادی در ادامه با اشاره به راهکارهای کاهش خطر پذیری و افزایش تاب آوری بیان کرد:در بحران ها توجه به سه مولفه سرمایه اجتماعی ، همبستگی اجتماعی و انسجام اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:توانمند سازی اقشار ساکن در این مناطق و محرومیت زدایی با بهره گیری از خانه های هلال ضروری است.این امر نیازمند شکل گیری و توسعه خانه‌های هلال در این منطقه است و لازم است با همکاری دهیاری ها، شوراهای روستاها و بخشداران تعداد خانه های هلال افزایش یابد.

۱۲ مهرماه زلزله ای به بزرگی  ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد که خساراتی در بر داشت.

تا این لحظه ۱۶ زلزله و پس‌لرزه از وقوع زمین لرزه اصلی در اندیکا رخ داده است.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

  • منبع خبر : ایرنا