سریال نیمه تمام جاده میانبُر و فرودگاه مسجدسلیمان در دوره چهار نماینده، سه وزیر و چهار مدیرکل
سریال نیمه تمام جاده میانبُر و فرودگاه مسجدسلیمان در دوره چهار نماینده، سه وزیر و چهار مدیرکل

عصر اولین ها//وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حالی به مسجدسلیمان سفر کرد که پیش از آن برای بهره برداری از چندین طرح در اهواز، شوشتر و گتوند حضور یافته بود. با این حال بارش شدید باران و تاریکی هوا موجب شد که حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مسجدسلیمان بیشتر به […]

عصر اولین ها//وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حالی به مسجدسلیمان سفر کرد که پیش از آن برای بهره برداری از چندین طرح در اهواز، شوشتر و گتوند حضور یافته بود. با این حال بارش شدید باران و تاریکی هوا موجب شد که حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مسجدسلیمان بیشتر به برگزاری نشستی پیرامون حوزه متبوع معطوف شود.

به گزارش عصر اولین ها، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین خود، استاندار خوزستان و مدیرکل راه وشهرسازی استان روز گذشته به مسجدسلیمان سفر کرد تا با حضور ورناصری نماینده مردم در مجلس، فرمانداران، شهرداران، روسای ادارات مسکن و شهرسازی مشکلات و چالش های این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این نشست اظهار داشت: تا پایان خدمتگذاری دولت به میزان ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان خوزستان و باند دوم جاده مسجدسلیمان به اهواز نیز به بهره برداری خواهد رسید. در بحث راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان در صورت نصب حداقل استاندارد های ناوبری توسط هوانیروز مسجدسلیمان یک فروند هواپیمای فوکر به این فرودگاه اختصاص داده خواهد شد. 

با تمام آن چه در جلسه دیشب ارائه و مورد تبادل نظر قرار گرفت باید اشاره داشت که جاده میانبُر اهواز-مسجدسلیمان در تیرماه سال ۹۰ با حضور نیکزاد وزیر وقت مسکن و شهرسازی کلنگ زنی شد و علیرغم سپری شدن فعالیت سه دوره دولت از آن زمان، نیکزاد، آخوندی و اسلامی سه وزیر مرتبط با این حوزه هستند که همراه با چهار مدیرکل راه و شهرسازی از سال ۹۰ تاکنون حضور داشته اند که در حیطه تصمیم گیری و انجام اقدامات اجرایی جاده میانبر فعالیت مطلوب و قابل توجهی صورت نگرفته است. از طرفی یکی از معاونین وزیر نیز اظهار داشت که تاکنون مجوز اعتبار این پروژه از ظرفیت‌های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های مهم و اولویت‌دار اخذ نشده است.

بااین انتظار می رود در ماههای باقیمانده تا خاتمه دولت دوازدهم اقدامات مطلوبی در حوزه راه و شهرسازی صورت پذیرد تا خروجی این گونه نشست ها به وضوج مشخص شود. بدون شک حوزه راههای مواصلاتی مسجدسلیمان، فرودگاه، احیاء منازل بافت های فرسوده و طرح بازآفرینی شهری از جمله مواردی است که همواره بعنوان مطالبات اصلی مردم به شمار می رود و باید به انتظار نشست تا در سال آینده پیشرفت و توسعه شهرستان در این حوزه های مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.