سهم شهروندان مسجدسلیمانی از طرح اقدام ملی مسکن چیست؟
سهم شهروندان مسجدسلیمانی از طرح اقدام ملی مسکن چیست؟

عصر اولین ها// علیرغم این که معاون وزیر راه و شهرسازی اخیراً از مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد اما مشخص نیست که سهم مسجدسلیمان از این طرح چه تعداد واحد می باشد. از سوی دیگر اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان نیز تاکنون توضیحات روشنی در خصوص اقدامات مرتبط با این […]

عصر اولین ها// علیرغم این که معاون وزیر راه و شهرسازی اخیراً از مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد اما مشخص نیست که سهم مسجدسلیمان از این طرح چه تعداد واحد می باشد. از سوی دیگر اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان نیز تاکنون توضیحات روشنی در خصوص اقدامات مرتبط با این طرح در شهرستان ارائه ننموده و به نظر می رسد در صورت عدم تأمین زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن، اجرای این طرح در مسجدسلیمان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش عصر اولین ها، طرح اقدام ملی مسکن از شهریوماه ۱۳۹۸  با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. علیرغم پایان مرحله اول ثبت نام و تکمیل مدارک توسط متقاضیان، بزودی مرحله دوم نیز آغاز خواهد شد. با این حال اجرای این طرح در مسجدسلیمان در هاله ای از ابهام قرار دارد. هر چند که انتظار می رفت تا اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان اقدامات اولیه برای تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح را صورت دهد اما سکوت نهاد متولی اجرای طرح همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر حتی عدم انتشار اطلاعیه و فراخوان ثبت نام شهروندان در طرح اقدام ملی مسکن از طریق اداره راه و شهرسازی موجب شده تا بسیاری از متقاضیان از این موضوع بی اطلاع بمانند.

با این حال مشخص نیست که تکلیف افراد فاقد مسکن و خانوارهای واجد شرایط جهت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن چه خواهد بود. همچنین عدم برنامه ریزی دستگاههای متولی طرح در شهرستان و ابهام در خصوص چگونگی اجرای طرح و این که آیا شهروندان مسجدسلیمانی نیز از طریق طرح اقدام ملی مسکن می توانند صاحب واحدهای مسکونی شوند نیز از دیگر مواردی است که امیدواریم با پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص به نتیجه ای مطلوب و در راستای احقاق حقوق شهروندی بینجامد.