سوهان شبکه های دیجیتال روی اعصاب مردم مسجدسلیمان
سوهان شبکه های دیجیتال روی اعصاب مردم مسجدسلیمان

شهر اولین ها//براساس اطلاعاتی که شهروندان مسجدسلیمان از نقاط مختلف شهرستان در اختیار خبرنگار ما قرار داده اند دریافت امواج شبکه های دیجیتال در نقاط مختلف مسجدسلیمان با مشکل مواجه بوده و قطعی های مکرر کانال ها و افت کیفیت تصاویر دریافتی موجب نارضایتی شهروندان از این سیستم پخش تلویزیونی شده است. به گزارش شهر […]

شهر اولین ها//براساس اطلاعاتی که شهروندان مسجدسلیمان از نقاط مختلف شهرستان در اختیار خبرنگار ما قرار داده اند دریافت امواج شبکه های دیجیتال در نقاط مختلف مسجدسلیمان با مشکل مواجه بوده و قطعی های مکرر کانال ها و افت کیفیت تصاویر دریافتی موجب نارضایتی شهروندان از این سیستم پخش تلویزیونی شده است.

به گزارش شهر اولین ها,با گذشت چندسال از فعالیت سیستم پخش دیجیتال  شبکه های صداوسیما در کشور اما دریافت سیگنال دیجیتال شبکه های تلویزونی در مسجدسلیمان همچنان با قطعی های مکرر همراه است.

زمانی که سیستم دیجیتال در مسجدسلیمان راه اندازی  شد شبکه های آنالوگ کم کم جای خود را به دیجیتال داد و مردم به فکر خرید دستگاه دیجیتال و دریافت تصاویر باکیفیت بودند، غافل از اینکه روزی می رسد که می گوییم صد رحمت به شبکه های آنالوگ و این روزها گلایه های زیادی از شهروندان این شهرستان در خصوص قطعی شبکه های دیجیتال به گوش می رسد و این قطعی شبکه ها رفته رفته به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است.

براساس اطلاعاتی  که شهروندان مسجدسلیمان از نقاط مختلف شهرستان در اختیار خبرنگار آسماری قرار داده اند دریافت امواج شبکه های دیجیتال در نقاط مختلف مسجدسلیمان با مشکل مواجه بوده و قطعی های مکرر کانال ها و افت کیفیت تصاویر دریافتی موجب نارضایتی شهروندان از این سیستم پخش تلویزیونی شده است.

یکی  از شهروندان ساکن در منطقه هشت بنگله ضمن گلایه از قطعی هایی مکرر کانال های دیجیتال به خبرنگار آسماری گفت:صبح تا شب از بدی های ماهواره و اثرات مخرب برنامه های ماهواره ای بر نسل جوان و خانواده ها حرف می زنیم اما کسی پیدا نمی شود حداقل زیر ساخت های لازم برای دریافت با کیفیت شبکه های داخلی را برای مردم فراهم کند  تا مردم مجبور به خرید ماهواره نباشند.

وی می گوید:تازمانی که دریافت کانال های داخلی برای مردم با هزار جور دردسر وقطعی های مکرر همراه باشد نباید انتظارداشته باشیم که مردم کمتر به سوی ماهواره از خود اشتیاق نشان دهند.

یکی  دیگر از شهروندان مسجدسلیمان که در منطقه نفتک سکونت دارد  به خبرنگار آسماری می گوید:بعد ازعبور ازمرکز شهر هر چقدر که به سمت منطقه نفتک نزدیک می شویم موج دریافت رادیو  ضعیف تر شده و در نهایت رادیو به طور کامل قطع می شود که نشان می دهد امواج فرستنده رادیویی در مسجدسلیمان ضعیف بوده و دریافت سیگنال تلویزون دیجیتال هم حال و روز بهتری از رادیو ندارد.

قطعی های شبکه دیجیتال تنها در مسجدسلیمان خلاصه نمی شود,شهر گلگیر که در 30 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد نیز  با مشکلات و نوسانات نسبتا جدی تری در حوزه مخابراتی و تلویزونی مواجه است.

یکی از شهرندان شهر گلگیر در این رابطه می گوید:قطعی های مکرر تلفن های ثابت,عدم پوشش برخی اپراتورهای تلفن همراه,عدم امکان دسترسی به شبکه اینترنت و ازهمه مهم تر اینکه شهر گلگیر تحت پوشش سیگنال سیستم پخش دیجیتال قرار نگرفته  مردم  را ناچار به استفاده از گیرنده های ماهواره  می کند.

گفتنی است که موقعیت جغرافیایی شهرستان مسجدسلیمان و وجود پستی و بلندی و تپه ها در سطح شهر یکی از عوامل کاهش قدرت سیگنال فرستنده های رادیو و تلویزیون  بوده و  لذا شهروندان مسجدسلیمانی امیدوارند با پیگیری های مسئولان شهرستان و مساعدت صدا و سیمای مرکز خوزستان، این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد./آسماری