شمار موزه‌های صنعت نفت کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸ مورد می‌رسد
شمار موزه‌های صنعت نفت کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸ مورد می‌رسد

عصر اولین ها//مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: امروز شاهد افتتاح پنجمین موزه صنعت نفت در استان کرمان هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار است این آمار به ۸ موزه افزایش یابد. اکبر نعمت‌الهی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه موزه صنعت نفت بیان داشت: مدیریت موزه‌های صنعت نفت ۵ سال است که […]

عصر اولین ها//مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: امروز شاهد افتتاح پنجمین موزه صنعت نفت در استان کرمان هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار است این آمار به ۸ موزه افزایش یابد.

اکبر نعمت‌الهی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه موزه صنعت نفت بیان داشت: مدیریت موزه‌های صنعت نفت ۵ سال است که با هدف جمع‌آوری، حفظ میراث و اسناد صنعت نفت ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲۴ نقطه را به ثبت ملی رساندیم، ۴۰ میلیون برگ سند تاریخی، ۱۳ هزار شیء تاریخی در گنجینه‌ها بعد از مرمت نگهداری می‌کنیم.

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: امروز شاهد افتتاح پنجمین موزه صنعت نفت در استان کرمان هستیم ضمن این که تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار است این موزه‌ها به ۸ موزه برسد.

نعمت‌الهی تصریح کرد: ۲۸ موزه در سراسر کشور از جمله موزه مسجد سلیمان، موزه مشهد و …در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: موزه کرمان، موزه ویژه‌ای است که به نفت زیاد ارتباطی ندارد اما از نفت‌سوزها در این موزه استفاده شده است ضمن این که از حدود ۱۶_ ۱۷ استان کشور اشیای نفت سوز را برای نمایش در این موزه جمع‌آوری، شناسایی و به کرمان منتقل کردیم.

نعمت‌الهی یادآور شد: همچنین در این موزه یک اتاق را به تاریخ کرمان اختصاص دادیم و ان شاالله در آینده نزدیک بتوانیم وارد فاز دو و سه این مجموعه بشویم.

وی افزود: کار و تلاش برای ایجاد این موزه سه سال به طول انجامید ضمن این که در هیچ جای دنیا موزه‌ای که تنها به بحث نفت سوزها بپردازد وجود ندارد.

  • منبع خبر : مهر