شهرداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان مشکلات را به حداقل برسانند
شهرداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان مشکلات را به حداقل برسانند
رئیس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه، خروجی سدهای استان خوزستان به منظور جلوگیری از وقوع سیل‌های احتمالی باز شد که این موضوع موجب بالا آمدن سطح رودخانه شده است بنابراین باید آمادگی لازم برای مواجهه با چنین شرایطی در دستگاه‌های ذی ربط ایجاد شود.

سیاوش محمودی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی اهواز در پی بارندگی اخیر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر در ۲۴ ساعت به طور متوسط حدود ۳۲.۵ میلیمتر بارندگی در اهواز رخ داد؛ در ساعات اولیه بارندگی، برخی معابر اهواز در دچار آبگرفتگی شدند و باید مجموعه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان این مشکلات را به حداقل برسانند.

وی در خصوص وقوع آبگرفتگی در برخی محله‌هایی که شرکت آب و فاضلاب نسبت به اصلاح شبکه اقدام کرده بود، گفت: آبگرفتگی در این مناطق دور از ذهن است و انتظار داشتیم حداقل در بارندگی اخیر این مناطق دچار آبگرفتگی نشوند.

محمودی ادامه داد: کارشناسان آبفا و شهرداری، بالا آمدن سطح رودخانه کارون به دلیل باز کردن خروجی سدهای بالادست را دلیل آبگرفتگی برخی خیابان‌های اهواز پس از بارندگی اخیر اعلام کردند.

رئیس شورای شهر عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه، خروجی سدهای استان خوزستان به منظور جلوگیری از وقوع سیل‌های احتمالی باز شد که این موضوع موجب بالا آمدن سطح رودخانه شده است بنابراین باید آمادگی لازم برای مواجهه با چنین شرایطی در دستگاه‌های ذی ربط ایجاد شود.

محمودی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز افزود: همچنان بررسی بودجه سال آینده شهرداری به صورت دقیق و کارشناسی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیگیری نکردن لوایح تصویب شده شورای شهر یکی از نواقص جدی مدیریت شهری است، گفت: سال گذشته موضوع دریافت وام ۲۰۰ میلیارد تومانی با سود ۸ درصد برای خرید ماشین‌آلات تصویب شد اما این موضوع پیگیری نشده است بنابراین امسال اخذ این وام با سود ۱۸ درصد را تصویب کردیم اما باز هم این موضوع پیگیری نشده است و حالا نیز به دلیل تغییر نرخ سود بانکی برای اجرای این کار نیازمند لایحه جدید هستیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: امروز مجددا این لایحه برای دریافت وام با سود ۲۳ درصد به شورا ارجاع داده شده است.

محمودی گفت: باید تعامل با مدیران عامل بانک‌های ملی و شهر افزایش یابد و درباره ابهامات در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش نرخ سود این تسهیلات به شهرداری اهواز پاسخ دهند.

  • منبع خبر : ایسنا