شهردار ایذه: جایی برای دفن زباله‌های شهری نداریم
شهردار ایذه: جایی برای دفن زباله‌های شهری نداریم

شهردار ایذه با بیان اینکه طبق قانون شهرداری فقط وظیفه دفن زباله را دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مدت در هرجای شهرستان به‌دنبال مکانی برای احداث سایت زباله بودیم با مخالفت مردم مواجه شدیم، بالاخره این سایت باید در یکی از نقاط شهرستان ایجاد شود ولی هیچ جای مناسبی پیدا نمی کنیم . 

عصر اولین ها// زباله های شهری در ایذه دو روز است به حال خود رها شده اند، در همین حال شهردار این شهر نداشتن محل مناسب برای دفن زباله های شهری را علت بروز این وضعیت عنوان می‌کند .

غلامحسین اسدی دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : ۲۱ ماه پیش در پی به وجود آمدن تنش‌هایی در خصوص محل پیشین دفن زباله های شهری در سایت راسفند و اعتراض ساکنان مناطق همجوار این سایت ،  از تخلیه زباله در این سایت جلوگیری شد و از آن تاریخ تاکنون زباله‌های شهر در کوره‌های قدیمی اطراف قبرستان روضه زهرای ایذه دفن می‌شوند.

شهردار ایذه افزود: از ۲ روز پیش با مخالفت مردم سرقنات و محله روضه الزهرا ، دفن زباله در کوره‌هایاین منطقه نیز  متوقف شده‌است و به همین دلیل جمع‌آوری زباله از خیابان‌های شهر نیز انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ما در این دو سال هرچه در توان داشتیم برای ساماندهی این وضعیت و جانمایی محلی برای دفن اصولی زباله ها انجام دادیم و  اعلام آمادگی کردیم که با فروش یکی از زمین‌های در اختیار شهرداری تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث سایت دفن زباله اصولی هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری فقط وظیفه دفن زباله را دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مدت در هرجای شهرستان به‌دنبال مکانی برای احداث سایت زباله بودیم با مخالفت مردم مواجه شدیم، بالاخره این سایت باید در یکی از نقاط شهرستان ایجاد شود ولی هیچ جای مناسبی پیدا نمی کنیم . 

اسدی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه ادارات متولی بتوانیم هرچه زودتر این مسئله را حل و زباله‌ها را در مکان جدیدی با رعایت  تمام موارد بهداشتی‌ و زیست محیطی حل کنیم.

شهردار ایذه با عذرخواهی از مردم این شهر برای مشکل به وجود آمده تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای حل این موضوع به کار خواهیم گرفت.

شهر ایذه با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا