شهردار مسجدسلیمان در جمع فعالین محیط زیست: زمین خواری در مسجدسلیمان را به حداقل ممکن خواهم رساند
شهردار مسجدسلیمان در جمع فعالین محیط زیست: زمین خواری در مسجدسلیمان را به حداقل ممکن خواهم رساند

سایت خبری شهر اولین ها// عبدالله قاسمی شهردار جدید مسجدسلیمان در جمع فعالین محیط زیست مسجدسلیمان اظهار داشت : زمین خواری در شهرستان را به حداقل ممکن خواهم رساند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان بهمراه کارشناس و جمعی از اعضای انجمن نگین ایران زاگرس طی نشست با […]

سایت خبری شهر اولین ها// عبدالله قاسمی شهردار جدید مسجدسلیمان در جمع فعالین محیط زیست مسجدسلیمان اظهار داشت : زمین خواری در شهرستان را به حداقل ممکن خواهم رساند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان بهمراه کارشناس و جمعی از اعضای انجمن نگین ایران زاگرس طی نشست با قاسمی شهردار جدید مسجدسلیمان به بیان معضلات زیست محیطی شهرستان و ارائه راهکارها پرداختند. اهم مسائل مطرح شده در اینخصوص به شرح زیر است:

-موضوع تفکیک زباله از مبدا و اینکه یکی از موارد مهم برنامه پنجم توسعه بوده و بایستی در شهرستان اجرایی گردد.

-بهبود سایت دفن زباله شهرستان که موجب آلودگی های آب ،خاک و هوا گردیده است.

-جانمایی و معرفی محل های جدید برای نخاله های ساختمانی و عدم تخلیه آنها در سطح و حاشیه شهر.

-مکانیزه کردن سیستم جمع آوری زباله ها و بهبود امکانات جمع اوری و انتقال زباله ها.

-معضل نگهداری فضای سبز شهری و کمبود گونه های متنوع فضای سبز در شهرستان.

-رفع معضل مشاغل مزاحم با توجه به شرایط توپوگرافی و کمبود فضای شهری که علاوه بر آلایندگی ، برای شهروندان ایجاد مزاحمت نموده و بصورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

-فقدان محلی برای عرضه دام و مشکل احشام سرگردان در سطح شهر.

-افزایش برنامه های آموزش و فرهنگ سازی با محوریت محیط زیست در شهرستان.

-جمع آوری و ساماندهی آبهای سطحی و کانالهای روباز در مناطق مختلف شهرستان.

-ایجاد ” گشت پسماند” و تعریف واحدی در بخش خدمات شهرداری با این عنوان جهت بهبود وضعیت پسماند شهرستان.

شهردار مسجدسلیمان در جمع فعالین محیط زیست: زمین خواری در مسجدسلیمان را به حداقل ممکن خواهم رساند

در ادامه نشست قاسمی شهردار مسجدسلیمان ضمن تقدیر از فعالیتهای ارزنده فعالین محیط زیست در شهرستان ابراز امیدواری نمود که در ادامه نیز با تعامل بهتر و دوسویه در راستای ارتقاء شاخص های زیست محیطی در شهرستان تلاش کنیم.

قاسمی با بیان این مطلب که تلاش خواهم کرد تا معضل زمین خواری در مسجدسلیمان را به حداقل برسانم افزود: در تلاش هستیم با شناسایی محل های مستعد و جدیدی برای احداث بوستان محله ای ،سرانه فضای سبز شهرستان را افزایش دهیم.

وی گفت: برای بهبود شاخص های زیست محیطی و فرهنگ سازی در اینخصوص برنامه هایی از قبیل رنگ آمیزی و طراحی بدنه اتوبوسهای واحد،نصب تراکت در محلات با موضوعیت پاکسازی ،تفکیک زباله و سایر موارد زیست محیطی خواهیم داشت.

شهردار مسجدسلیمان همچنین گفت: سطل های سه قلو به با هدف تفکیک زباله ها تهیه شده اند با همکاری اداره محیط زیست و معرفی محل های جانمایی اجرا خواهند شد. ضمن اینکه با هدف افزایش گونه های گیاهی و فضای سبز شهری ، گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خواهیم کاشت.

در خاتمه این نشست نیز مقرر گردید تا پیگیری محورهای مطرح شده در جلسه روزهای پانزدهم هرماه به بازدید میدانی از موارد اختصاص یابد و در انتهای هر ماه نیز جلسات مربوط به آن برگزار گردد.

shahrdar (5)shahrdar (6)shahrdar (9)

تصاویر:هوشنگ عالی نسب