شهردار مسجدسلیمان گزارش عملکرد ۳+۹ ماهه خود را ارائه کند
شهردار مسجدسلیمان گزارش عملکرد ۳+۹ ماهه خود را ارائه کند

پروژه سیتی سنتر و ابهام در خصوص چگونگی روند واگذاری پروژه/ تداوم مشکلات حوزه پسماند و تعطیلی پروژه های عمرانی/ نقش به روز رسانی حقوق پرسنل در خدمات رسانی به شهروندان؟/ عوارض آلایندگی شهرداری مسجدسلیمان کجا هزینه می شود؟/ شهرداری مسجدسلیمان در انتظار نفس های تازه و تحولی متفاوت / مسجدسلیمان شهردار پاسخگو و شفاف می خواهد

عصر اولین ها// با آغاز به کار شورای ششم و تعیین اعضای هیأت رئیسه شورا کورش شهبازی نیز بعنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. با این حال انتظار می رود که مولایی شهرداری پیشین مسجدسلیمان که طی مدت ۳+۹ ماه عهده دار این عنوان بود گزارشی از روند اقدامات و پیگیری های خود ارائه نماید.

به گزارش عصر اولین ها، با انتخاب کورش شهبازی بعنوان سرپرست شهرداری دوره حضور مولایی بعنوان شهردار مسجدسلیمان پایان یافت. مولایی اگر چه در اواسط آبان ماه سال ۹۹ بعنوان شهردار مسجدسلیمان معارفه شد اما انتخاب وی توسط شورای پنجم اوایل مردادماه ۹۹ صورت گرفت و حدود چهارماه روند صدور حکم وی از سوی استانداری به طول انجامید.از این رو می توان گفت در بازه زمانی انتخاب و معارفه بعنوان شهردار مسجدسلیمان نیز پیگیر برخی امور و اقدامات پیرامون شهرداری بوده است.

پروژه سیتی سنتر و ابهام در خصوص چگونگی روند واگذاری پروژه

مولایی در حالی اخیراً از آغاز پروژه بزرگ سیتی سنتر شهرستان خبر داد که همچنان روند واگذاری و چگونگی اجرای پروژه با ابهامات زیادی مواجه بوده است. موضوعی که پیش از این نیز در روزهای انتهایی حضور شهام سلیمانی شهردار اسبق مسجدسلیمان کلنگ زنی شد اما سرانجام با عزل وی از سوی شورای پنجم بلاتکلیف باقی ماند. مولایی در این خصوص افزود: این مجموعه عظیم جهت توسعه زیرساخت ها و رفاه حال شهروندان عزیز با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و در جنب شهرداری مرکزی واقع در کوی نفتخیز با زیربنای ۸۰۰۰ متر مربع احداث و از بزرگترین پروژه های تاریخ شهرداری مسجدسلیمان خواهد بود.

با این حال اجرای پروژه سیتی سنتر همچنان با ابهامات زیادی از جمله نحوه واگذاری و اجرای پروژه، چگونگی بازگشت سرمایه، اهمیت و اولویت اجرای آن، کارشناسی بودن محل جانمایی و … باقی مانده است و مشخص نیست رسانه ای شدن گسترده این پروژه بدون ذکر جزییات بیشتری از روند آن به چه علت بوده است.

تداوم مشکلات حوزه پسماند و تعطیلی پروژه های عمرانی

از جمله مواردی که طی ماههای اخیر مورد انتقاد برخی شهروندان بوده است عدم ساماندهی مشکلات حوزه پسماند شهری بود. موضوعی که در نهایت به محکومیت شهرداری مسجدسلیمان به دلیل سوء مدیریت در سایت دفن زباله‌های شهر انجامید. هر چند که اخیراً آئین رونمایی از کتاب طرح جامع مدیریت پسماند شهر مسجدسلیمان و روستاهای مجاور برای اولین بار توسط شهرداری صورت گرفت اما باید منتظر ماند و دید که این طرح تا چه اندازه قابلیت اجرا شدن خواهد داشت.

از سوی دیگر تعطیلی پروژه های عمرانی و عدم اجرای کارشناسی و اصولی برخی فعالیت های عمرانی سطح شهر نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. پروژه احداث کنار گذر تقاطع منطقه دره اشکفت، اصلاح بلوار جنب میدان باشگاه مرکزی، تکمیل پل داریوش محمدی در دور محدوده غیرهمسطح از جمله این موارد به شمار می روند که انتظار می رفت به شیوه ای کارشناسی شده تر اجرا شوند. هر چند در این بین عملیات آسفالت برخی محلات پس از سالها موجب شد تا در زمره عملکرد حوزه عمرانی شهرداری گنجانده شود.

نقش به روز رسانی حقوق پرسنل در خدمات رسانی به شهروندان؟

به روز رسانی حقوق پرسنل شهرداری را می توان از جمله شاخص ترین اقدامات شهردار مسجدسلیمان طی چندماه اخیر عنوان نمود. با این حال باید در نظر داشت که این به روزآوری پرداختی به پرسنل تا چه اندازه در خدمات رسانی به شهروندان موثر بوده است. علاوه بر این پرداخت حقوق پرسنل شهرداری که گفته می شود ماهانه بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه در بر دارد بدون شک نقش مهمی در کیفیت سطح خدمات شهرداری به شهروندان خواهد داشت و آن چه انتظار می رفت طی سال های اخیر انجام پذیرد اصلاح ساختار شهرداری و مدیریت هزینه دستمزد باشد. موضوعی که می تواند با بهره گیری تخصصی از پرسنل انجام پذیرد.

عوارض آلایندگی شهرداری مسجدسلیمان کجا هزینه می شود؟

باید در نظر داشت که بخش عمده ای از درآمد شهرداری مسجدسلیمان طی سال های اخیر از عوارض ارزش افزوده و آلایندگی ها بوده است. با این حال ابهام در نحوه هزینه کرد این بودجه که اخیراً نیز گفته می شود که نسبت به ماههای قبل افزایش یافته همچنان ادامه دارد. ضمن این که در سطح ملی نیز این موضوع همواره با انتقاد مسئولین همراه بوده است. مطابق مطلب پیش گفته شده بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری ماهانه بعنوان پرداخت حقوق پرسنل در نظر گرفته می شود اما انتظار می رفت که کدهای درامدی جدیدی نیز بصورت پایدار و دائمی در سیستم شهرداری به ثبت برسد. هر چند احداث مرکز تولید بتن شهرداری مسجدسلیمان در راستای خودکفایی تولید و درآمدزایی پایدار صورت گرفته که انتظار می رود به شکلی صحیح مدیریت شود.

شهرداری مسجدسلیمان در انتظار نفس های تازه و تحولی متفاوت

با تمام آن چه گفته شد انتظار می رفت که فعالیت مولایی طی یکسال اخیر بعنوان شهردار مسجدسلیمان با شفافیت و پاسخگویی به پرسش ها و ابهاماتی همراه شود که در اذهان ایجاد شده است. قهر رسانه ای و عدم برگزاری حتی یک نشست خبری موجب شد تا دوره مدیریت وی در شهرداری مسجدسلیمان بدون پاسخگویی خاتمه یابد. با این حال دوره جدید سرپرستی شهرداری و انتخاب شهردار جدید مسجدسلیمان از سوی شورای ششم می تواند نویدبخش تحولی نو در این نهاد خدمات رسان باشد. هر چند بزودی طی مطلبی به مولفه ها و شاخص های شهردار شایسته و موفق برای مسجدسلیمان خواهیم پرداخت.