شورای شهر ششم در بزنگاه انتخاب شهردار مسجدسلیمان
شورای شهر ششم در بزنگاه انتخاب شهردار مسجدسلیمان

گزینه های سرپرستی شهرداری مسجدسلیمان چه کسانی هستند؟ / قهر رسانه ای شهردار فعلی همچنان ادامه دارد / از آسفالت های روزمره و پرداخت حقوق پرسنل تا تعطیلی پروژه های عمرانی و محکومیت در حوزه پسماند / دوره “شهردار به اصطلاح پاکدست” بزودی پایان می یابد

عصر اولین ها// طی روزهای آتی شورای شهر ششم در مسجدسلیمان بصورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد و از مدتها قبل روند انتخاب سرپرست شهرداری آغاز شده است. با این حال نام افراد مختلفی بعنوان گزینه های سرپرستی شهرداری مسجدسلیمان مطرح می شوند و امید است تا گزینه ای شایسته و آشنا به امورات شهرداری تصدی دوره سرپرستی را عهده دار شود.

به گزارش عصر اولین ها، مظابق قانون با پایان یافتن دوره شورای شهر، دوره فعالیت شهردار نیز خاتمه می یابد. هر چند در صورت تمایل و اجماع حداکثری اعضای شورا، شهردار می تواند همچنان در سمت خود به فعالیت ادامه دهد. موضوعی که البته به نظر می رسد مورد توافق حداکثری اعضای شورای شهر ششم مسجدسلیمان قرار نگرفته و دوره فعالیت شهردار فعلی مسجدسلیمان بزودی خاتمه می یابد. اگر چه مولایی اوایل آذرماه ۹۹ رسماً بعنوان شهردار آغاز بکار نمود اما با انتخاب وی در شهریورماه سال گذشته بعنوان شهردار تا حدودی می توان گفت از شناخت کافی نسبت به مسائل و چالش های پیش روی شهردار آگاه بود.

اگر چه از پرداخت منظم حقوق پرسنل شهردار بعنوان یکی از شاخص ترین عملکردهای شهردار فعلی نام برده می شود اما باید خاطرنشان ساخت که این میزان پرداختی تا چه اندازه در خدمات رسانی به شهروندان تأثیرگذار بوده است. از طرفی آسفالت محلات که در سنوات قبلی نیز جزو عملکرد شهرداران ارائه شده بود در دوره مدیریت مولایی نیز ادامه داشت. هر چند در دوره مدیریت وی، شهرداری مسجدسلیمان به دلیل سوء مدیریت در سایت دفن زباله‌های شهر در نهایت محکوم شد. علاوه بر این از پروژه های عمرانی سطح شهر نیز خبری نبود و در حوزه درآمدی نیز کد درآمدی خاصی برای شهرداری بعنوان درآمد پایدار ثبت نگردید.

از طرفی دیگر این روزهای گزینه های متعددی بعنوان تصدی سرپرستی شهرداری مطرح می شود. ذکر برخی نام ها در این لیست باتوجه به این که چهره مقبولی نزد شهروندان به شمار نمی روند مسیر روشنی را پیش روی شورای ششم نخواهد گذاشت. از این رو اعتماد به نیروهای موفق و باسابقه در بدنه شهرداری مسجدسلیمان می تواند به انتخاب گزینه اصلح و شایسته ی سرپرستی شهرداری بینجامد. با این حال باید منتظر ماند تا در روزهای آتی با انتخاب سرپرست شهرداری روزهای متفاوتی را برای این نهاد تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به شهروندان مشاهده نمود.