طرح سوال مردم مسجدسلیمان از نماینده مجلس در خصوص عملکرد یکسال اخیر
طرح سوال مردم مسجدسلیمان از نماینده مجلس در خصوص عملکرد یکسال اخیر

هر چند مجلس یازدهم از خردادماه ۹۹ شروع بکار کرد اما آغاز پیگیری ها و جلسات ورناصری در سطح استانی و ملی به اولین روزهای پس از موفقیت وی در مجلس باز می گردد. رویکردی که طی ۱۷ ماه اخیر با بیش از صدها جلسه و بازدید همراه بوده تا بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه مورد پیگیری و اقدام لازم قرار گیرد. با این حال علیرضا ورناصری همانگونه که در اولین جلسه شورای اداری سال ۹۹ مسجدسلیمان اذعان داشته، انتظار مردم این است تا در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه حاصل شود. از این رو با توجه به جلسات و بازدیدهای متعدد وی مطالبه مردمی در خصوص نتایج و دستاورد اقدامات وی همچنان ادامه دارد …

عصر اولین ها// علیرضا ورناصری در نشست اخیر خود با منتخبین شورای شهر مسجدسلیمان، عنبر و گلگیر در حالی با اظهارات غیر متعارف برخی مطالبه گران را خطاب قرار داد که علیرغم حضور بیش از  یکسال در مجلس یازدهم با انتقادات مختلف در خصوص عملکرد خود مواجه است.

به گزارش عصر اولین ها، نشست اخیر ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان با منتخبین شورای شهر در حالی برگزار شد که اظهارات غیرمتعارف وی در خصوص برخی مطالبه گران این نشست را تحت الشعاع قرار داده است. هر چند که وی در بخشی از این نشست بیان داشت: اعضاء شوراهای شهر در بحث مطالبه گری نباید بصورت موازی کاری حرکت کنند و باید با تقسیم کار درست، مشکلات شهرستان را پیگیری کنند.

بیش از یکسال از آغاز مجلس یازدهم می گذرد و عملکرد نماینده مردم مسجدسلیمان همچنان با انتقادات مختلف همراه بوده است. در حوزه بهداشت و درمان شهرستان با وجود نارسایی ها و مشکلات زیرساختی این حوزه ادامه روند احداث بیمارستان نفت نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال به نظر می رسد بخش عمده ای از رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان در کوتاه مدت به تأمین تجهیزات وسایل پزشکی اختصاص یافته و کمبودهای موجود در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان همچنان سیستم خدمات رسانی به شهروندان را تحت الشعاع قرار داده است.

در حوزه ورزش نیز تیم نفت مسجدسلیمان تاکنون نتوانسته ساز و کار حمایتی ثابت را برای حضور در لیگ برتر تجربه کند. واریزهای قطره چکانی از سوی وزارت نفت در مقاطعی از لیگ موجب شده تا تعیین قانون و دستورالعمل مشخصی برای رفع مشکلات نفتی ها از طریق قوه مقننه همچنان دور از ذهن تصور گردد. موضوعی که در مقایسه با حمایت برخی صنایع از تیم های صنعتی مختلف همچون فولاد، سپاهان و ذوب آهن هواداران پرشور شیران زاگرس را چشم انتظار باقی گذاشته است.

 از سوی دیگر ورناصری در نشست چندماه قبل با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای خبرنگاران در بیان مشکلات با حفظ حرمت ها هیچ خط قرمزی وجود ندارد. با این حال مشکلات سریالی ایجاد شده برای اصحاب رسانه مسجدسلیمان از سوی برخی مسئولین شهرستان همچنان ادامه دارد. از تهدید و توهین برخی مسئولین تا شکایت از برخی خبرنگاران به دادسرا موجب شده طی یکسال اخیر اصحاب رسانه مسجدسلیمان روزهای نه چندان روشنی را پشت سر بگذارند.

در حوزه صنعت نیز بهره برداری از مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان اگر چه رویداد موفقی را در سطح منطقه رقم زد اما وضعیت آغاز بکار احداث پتروپالایش بختیاری همچنان مبهم باقی مانده است. از طرفی باید دید حضور ورناصری در کمیسیون انرژی مجلس بهمراه برخی دیگر از نمایندگان استان تا چه اندازه در گره گشایی از این مجتمع بزرگ موثر خواهد بود تا بخشی از مشکلات حوزه اشتغال نیز مرتفع گردد.

از دیگر مواردی که عملکرد ورناصری را طی یکسال اخیر مورد ارزیابی قرار داده است احداث ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان است که چندی قبل آغاز شد. مجوز زیست محیطی جاده میانبر نیز با وجود این که گفته می شد صادر گردیده اما به تنظیم صورتجلسه ای انجامیده که در بخشی از آن قید شده است: ” این صورتجلسه بعنوان مجوز زیست محیطی فاقد اعتبار بوده و مجوز نهایی پس از اخذ تعهدات لازم از مجری جهت رعایت ضوابط اجرایی محیط زیست صادر خواهد گردید.”

 علاوه بر این چگونگی اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب، پیشرفت فیزیک جاده کمربندی، ادامه روند تکمیل منازل شهرک ولیعصر و برخی دیگر از پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف نیز از جمله مواردی است که با سوالاتی از سوی شهروندان همراه شده و می تواند معیاری برای سنجش عملکرد نماینده مردم مسجدسلیمان تلقی گردد.

باید دانست هر مسئولیتی به خصوص مسئولیتهای رده بالای نظام اسلامی، نیازمند افرادی شایسته و کارآمد برای انجام آن است. رهبر فرزانه انقلاب در بیان ضرورت کارآمدی یک نماینده مجلس می‌فرمایند: «به نظر من مهمترین شرایط نماینده عبارت است از این‌که متدیّن، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد.»[۱] نظر به ویژگی‌های کلی کارآمدی و نیز ویژگی‌های خاص یک نماینده کارآمد، مؤلفه‌های کارآمدی یک نماینده به دو دسته تقسیم می‌شوند: ویژگی‌های عمومی کارآمدی مسئولین؛ ویژگی‌های مختص به نماینده کارآمد؛ ویژگی‌های عمومی کارآمدی های عبارتند از :وجدان کاری،توانمندی در حد مسئولیت؛امانتداری، ویژگی‌های مختص به نماینده کارآمد عبارتند از :تخصص،چشم بینای مردم؛

با تمام آن چه گفته شد هر چند مجلس یازدهم از خردادماه ۹۹ شروع بکار کرد اما آغاز پیگیری ها و جلسات ورناصری در سطح استانی و ملی به اولین روزهای پس از موفقیت وی در مجلس باز می گردد. رویکردی که طی ۱۷ ماه اخیر با بیش از صدها جلسه و بازدید همراه بوده تا بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه مورد پیگیری و اقدام لازم قرار گیرد. با این حال علیرضا ورناصری همانگونه که در اولین جلسه شورای اداری سال ۹۹ مسجدسلیمان اذعان داشته، انتظار مردم این است تا در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه حاصل شود. از این رو با توجه به جلسات و بازدیدهای متعدد وی مطالبه مردمی در خصوص نتایج و دستاورد اقدامات وی همچنان ادامه دارد …