طرح ضربتی سه ماهه حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز‌ به کجا انجامید؟
طرح ضربتی سه ماهه حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز‌ به کجا انجامید؟

عصر اولین ها// موضوع پس‌زدگی فاضلاب و دفع آب‌سطحی از موضوعات مهم و کلیدی چند ساله اخیر اهواز بوده و پس از بارندگی های پاییز سال گذشته توافق‌نامه‌ ای ضربتی برای حل این مشکل بین شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا به امضا رسید. بر اساس این طرح که با محوریت دو تن از اعضای شورای […]

عصر اولین ها// موضوع پس‌زدگی فاضلاب و دفع آب‌سطحی از موضوعات مهم و کلیدی چند ساله اخیر اهواز بوده و پس از بارندگی های پاییز سال گذشته توافق‌نامه‌ ای ضربتی برای حل این مشکل بین شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا به امضا رسید. بر اساس این طرح که با محوریت دو تن از اعضای شورای شهر و کار کارشناسی کارشناسان آبفا و شهرداری انجام شده؛ راهکارهایی برای اجرای دفع آب سطحی در ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز بررسی و مقرر شد طی بازه زمانی سه ماهه و طبق یک تقسیم کار مشخص اجرایی شود.

به گزارش عصر اولین ها، علیرغم گذشت حدود یکسال از امضای توافق نامه طرح ضربتی برای حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز‌ همچنان این مشکل به قوت خود باقی مانده و طی بارندگی روزهای اخیر بخش عمده ای از محلات اهواز دچار آب گرفتگی و در بعضی مناطق فاضلاب شهری وارد منازل شده است. هر چند که قرار بود در جریان طرح ضربتی مورد اشاره و با یک تقسیم کار مشخص اجرایی مشکلات آب گرفتگی حل شود. در شهریورماه گذشته نیز از سوی معاونت وزارت کشور به دلیل کم کاری معاونت عمرانی در جهت مشکلات فاضلاب اهواز به استاندار خوزستان اخطار داده شد. اما عدم پیش بینی و مدیریت بحران موجب شد تادر جریان بارندگی های اخیر در اهواز باز هم مشکلات سال اخیر به وقوع بپیوندد. این موضوع که در سایه غفلت و کم توجهی شهرداری و آبفا و همچنین عدم مدیریت صحیح مدیریت بحران استانداری رخ داده است موجب افزایش نارضایتی شهروندان شده است. باید منتظر ماند و دید پاسخ متولیان امر به عدم نتیجه بخشی اقدامات اخیر و ضعف در مدیریت صحیح آبهای سطحی و فاضلاب شهرستان اهواز چه خواهد بود و اجرای طرح ضربتی سه ماهه به کجا انجامید؟!