مشکلات زیست محیطی مسجدسلیمان و دغدغه هایی که تصمیمات جدی تری را می طلبد … !؟
مشکلات زیست محیطی مسجدسلیمان و دغدغه هایی که تصمیمات جدی تری را می طلبد … !؟

سایت خبری شهر اولین ها// محیط زیست مسجدسلیمان از دیرباز با چالش هایی روبرو بوده که اداره محیط زیست شهرستان و فعالین اجتماعی در این زمینه در راستای بهبود محیط زیست و سلامت شهروندان تلاشهایی در خور را انجام داده اند که شایسته تقدیر می باشد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، آنچه در […]

سایت خبری شهر اولین ها// محیط زیست مسجدسلیمان از دیرباز با چالش هایی روبرو بوده که اداره محیط زیست شهرستان و فعالین اجتماعی در این زمینه در راستای بهبود محیط زیست و سلامت شهروندان تلاشهایی در خور را انجام داده اند که شایسته تقدیر می باشد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، آنچه در زمینه محیط زیست بیش از همه توجه شهروندان را به خود جلب می کند موارد و مسائلی است که روزانه به کرات با آنها مواجه هستند. رییس جوان و تلاشگر اداره محیط زیست در نشستی خبری به تشریح فعالیتها و اقدامات این اداره در زمینه بهبود وضعیت محیط زیست مسجدسلیمان در تمامی ابعاد پرداخته که جای تحسین دارد. اما به نظر می رسد که چندین موضوع حیاتی و عمده در زمینه محیط زیست مسجدسلیمان مورد توجه کمتری واقع شده که امیدواریم در ادامه تلاشهای بی وقفه مجموعه اداره محیط زیست شهرستان ، این مسائل نیز با پیگیری ها ، پاسخگویی و دستیابی به نتایجی مطلوب علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی به افزایش سلامت شهروندان منجر شود.

در زمینه کنترل پسماندهای بیمارستان ها که بنا به گفته رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان دومین شهرستان موفق بوده است طی یکسال اخیر بارها شاهد رهاسازی پسماندهای عفونی بیمارستان ها در نقاط مختلف شهرستان و آتش زدن آنها بوده ایم که یکی از چالش های مهم زیست محیطی مسجدسلیمان در سال اخیر همین موضوع بوده است. اکنون که با گذشت چندماه از این موضوع مسجدسلیمان در زمینه کنترل پسماندها پیشرفت قابل توجهی داشته ، انتظار می رود در خصوص جزئیات و چگونگی دستیابی به این موفقیت اطلاع رسانی شود تا سایر مناطق استان نیز از این حیث الگو برداری نمایند.

سوزاندن پسماندها و زباله های بیمارستان های مسجد سلیمان در مرکز شهر!!

تکرار ریخته شدن غیر اصولی پسماندهای عفونی در مسجدسلیمان

این قصه سر دراز دارد/ تکرار ریخته شدن پسماندهای عفونی برای سومین بار

شنیده ها حاکی از آن است که قطع درختان در محدوده شهر گلگیر و کارخانه سیمان کارون در اواسط سال گذشته صورت گرفته بود و در صورت صحت این موضوع روند آلودگی های زیست محیطی کارخانه سیمان را تحت الشعاع قرار خواهد داد. پیگیری ها و شفاف سازی در اینخصوص نیز تا حدود زیادی به عملکرد مثبت فعالیتهای زیست محیطی منطقه کمک خواهد کرد.

ضمن اینکه بیماری های تنفسی اهالی منطقه گلگیر بخصوص کودکان و افراد سالخورده و نیز تهدید گونه های حیات وحش دامنه کوه آسماری از جمله موارد جدی آلاینده های ایجاد شده در این شهر می باشند که جای بسی تأمل دارد. لذا از آنجایی که ساماندهی مدیریت پسماند کارخانه سیمان یکی از دغدغه های اصلی مجموعه اداره محیط زیست مسجدسلیمان بوده و هست امیدواریم تصمیمات و اقدامات مهمتری در مقابله با بحث مهم آلاینده های کارخانه سیمان اتخاذ گردد.

برخورد جدی و قانونی با شکارچیانی که بارها گونه های جانوری و حیات وحش مناطق مختلف در مسجدسلیمان را در معرض خطر قرار نهاده از دیگر نکات مهم عملکرد اداره محیط زیست شهرستان می باشد که اگر چه فعالیتهای شایسته ای در اینخصوص صورت گرفته اما تعدد راههای دسترسی اکتشافی برای لرزه نگاری که در مناطق روستایی و صعب العبور ایجاد شده و عدم مسدود ساختن این مسیرها پس از انجام عملیات، راه دسترسی شکارچیان را برای کشتار و شکار گونه های حیات وحش منطقه فراهم نموده است.

علاوه بر موارد ذکر شده ، مسائل دیگری نیز در زمینه محیط زیست مسجدسلیمان و حفاظت از آن وجود دارد که امیدواریم تا مجموعه تلاشگر و فعال اداره محیط زیست مسجدسلیمان علاوه بر پیگیری ها و شفاف سازی در اینخصوص ، همچون گذشته در راستای سلامت شهروندان و ارتقاء بهداشت محیط زیست منطقه به گونه ای شایسته عمل نماید.