غافلگیری دامدار بدشانس توسط گرگ گرسنه در منطقه هفت شهیدان + تصاویر
غافلگیری دامدار بدشانس توسط گرگ گرسنه در منطقه هفت شهیدان + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//حمله گرگ گرسنه به گله گوسفندان در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان غافلگیری دامدار و تلف شدن چندین گوسفند را در پی داشت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، حمله گرگ گرسنه به گله گوسفندان در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان غافلگیری دامدار و تلف شدن چندین گوسفند را در […]

سایت خبری شهر اولین ها//حمله گرگ گرسنه به گله گوسفندان در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان غافلگیری دامدار و تلف شدن چندین گوسفند را در پی داشت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، حمله گرگ گرسنه به گله گوسفندان در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان غافلگیری دامدار و تلف شدن چندین گوسفند را در پی داشت.این حادثه اگر چه تنها موجب تلف شدن چندین گوسفند شده اما از تخریب زیستگاههای گرگ ها در منطقه که به موجب شکار بی رویه بوده حکایت می کند. از طرفی دیگر گرگ‌ها از افزایش جمعیت حیوانات ناتوان و بیمار در طبیعت جلوگیری می‌کنند، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت طبیعت داشته و به نوعی طبیعت را هرس می‌کنند تا سلامت بماند.

با این وجود می توان گفت که کاهش جمعیت گیاه‌خوار از جمله خرگوش تا جوندگان، گراز و گیاه‌خواران بزرگ کاهش طعمه گرگ‌ها را به دنبال دارد و در این شرایط جمعیت گرگ‌ها به سمت شکار دام اهلی متمایل می‌شوند . بعبارتی دیگر عملاً با دست خود گرگ‌ها را به سمت مناطق انسانی هدایت می‌کنیم و این تهدیدی جدی برای سلامت اهالی منطقه و دام ها بشمار می رود که امیدواریم شکارچیان منطقه به این موضوع توجهی خاص داشته باشند.

IMG-20151130-WA0001IMG-20151130-WA0002