غیبت معنادار فرماندار اندیکا در همایش ؟! /بازدید از مناطق زلزله زده بهمراه استاندار
غیبت معنادار فرماندار اندیکا در همایش ؟! /بازدید از مناطق زلزله زده بهمراه استاندار
دومین همایش ملی ایران جغرافیلی مهربانی در شهرستان اندیکا برگزار شد.

عصر اولین ها// دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی در شهرستان اندیکا برگزار شد. این همایش در حالی برگزار شد که حضور فرماندار در جریان این همایش می توانست همگرایی بیشتر میان قوا ایجاد نماید.

به گزارش عصر اولین ها، همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی توسط رادیو فرهنگ و با حضور خیرینی از سراسر کشور در شهرستان اندیکا برگزار شد. این همایش بزرگ با حضور جمع کثیری از ورزشکاران، هنرمندان، مسئولان ارشد کشوری و استانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از خیرین موسسات مدرسه ساز، بیماران صعب العلاج و خیرین فرهنگی مختلف از اقصی نقاط کشور برگزار شد. در بخشی از این همایش آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با حضور در فرمانداری شهرستان اندیکا از زحمات تلاشگران عرصه خیرات و مبرات بخصوص خیرین که از مرکز در این نشست حضور یافتند تجلیل و خواستار توجه  خیرین محترم به مقوله ی  آموزش مهارت کسب و کار در بین جوانان و افراد نیازمند شد. با این حال تاکنون خبری از حضور فرماندار اندیکا در این همایش و حضور در مراسم فرمانداری اندیکا منتشر نشده است.

از سوی دیگر و پیش از این همایش ملی، نوذری فرماندار اندیکا بهمراه استاندار خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید نمود. صادق خلیلیان پس از بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا با اشاره به ضرورت این بازدید و بررسی روند بازسازی در این منطقه اظهار داشت: خوشبختانه پیشرفت کارها سرعت داشته و بر اساس آنجه که بنیاد مسکن اقدام کرده حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا پایان سال آماده می شود و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می‌گیرند قرار داده می شود. وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد در رابطه با عدم همکاری برخی از بانک ها مانند بانک سپه برای اعطای تسهیلاتی است که هیأت دولت تصویب کرده است. استاندار خوزستان پیشرفت‌های روند بازسازی در منطقه را ناشی از همکاری بانک ها دانست و گفت: اگر در برخی نقاط بنیاد مسکن یا بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و ساخت جایگاه های دام موفق نشده است، درواقع همان نقاطی است که بانک ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

خلیلیان تصریح کرد: در مجموع، اقدامات خوبی انجام شده است و دو راه اصلی عشایری بازسازی شدند که زیرسازی آن ها انجام شده و به مرحله آسفالت رسیده اند. وی بیان کرد: اقدامات خوب و ماندگاری در منطقه انجام شده که ان شالله امیدوار هستم با حضور مسئولان مربوطه و پیگیری هایی که می شود بتوانیم بر اساس آنچه که برنامه ریزی شده، این منطقه را بازسازی کنیم. استاندار خوزستان ادامه داد: اقداماتی که در منطقه اندیکا در حال انجام است، اقداماتی اساسی و زیرساختی هستند که به صورتی پایدار منطقه را از محرومیت خارج می کنند.

با تمام این تفاسیر با توجه به شرایط کنونی اندیکا و پیگیری جهت امور زلزله زدگان، همچنین اقدامات توسعه ای برای برون رفت اندیکا از وضعیت موجود نیازمند همگرایی میان قوا است. انتظار می رود تا اقدامات کنونی بهمراه بازدیدها و دیگر پیگیری ها در این خصوص به رفع مشکلات حداکثری ساکنین مناطق مختلف اندیکا بینجامد.