غیبت نماینده سمن های خوزستان در نشست با رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور
غیبت نماینده سمن های خوزستان در نشست با رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور
شبنم قنواتی زاده مدیر انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان طی یادداشتی به تشریح دلایل عدم حضورش بعنوان نماینده سمن های محیط زیستی خوزستان در نشست سمن ها با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پرداخت.

عصر اولین ها// با مخالفت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان مبنی بر انجام مقدمات مربوطه، نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیستی خوزستان در نشست با رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حضور نیافت.
به گزارش عصر اولین ها، شبنم قنواتی زاده مدیر انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان طی یادداشتی به تشریح دلایل عدم حضورش بعنوان نماینده سمن های محیط زیستی خوزستان در نشست سمن ها با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پرداخت. جزییات این متن به شرح زیر می باشد:

عزیزان امروز قرار بود بعنوان نماینده سمنهای محیط زیستی خوزستان در نشست با آقای نوبخت معاون وزیر کشاورزی و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در تهران حضور داشته باشم و تهیه بلیط رفت و برگشت بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بود که از یک هفته پیش مکاتبات آن از طریق شبکه ملی کشور با ادارات کل کشور انجام شده بود، اما تنها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با تهیه بلیط اینجانب مخالفت نمودند.
دیروز پس از گزارش اینجانب به دفتر وزیر مبنی بر تنگ نظری مدیرکل خوزستان، از دفتر وزیر تماس گرفتند و اعلام نمودند با خوزستان تماس گرفته اند و حتما بلیط برای شما امروز تهیه خواهند کرد.
ساعت ۱۳:۳۴ از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تماس گرفتند و گفتند الان بلیط نیست و با این حال مشخصاتتون رو بفرستید تا پیگیری کنیم.
سپس از حوزه ریاست حوالی ساعت ۱۵ تماس گرفتند و اعلام نمودند متاسفانه بلیط هواپیما نیست و اگر موافق باشید یک خودرو دربستی تا تهران رفت و برگشت برایتان بفرستیم !
یا اینکه بلیط قطار رو خودتون سریعا چک کنید تا ما هزینه اش را پرداخت کنیم!!!
در نهایت این اقدام تنگ نظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و تعلل عمدی آنان در تهیه بلیط هواپیما سبب حذف هدفمند اینجانب بعنوان نماینده سمنهای خوزستان از شرکت در این نشست مهم گردید.
جهت اطلاع اعضای گرانقدر گروه، شبکه ملی امروز در صدد ایجاد بستر مناسب جهت حضور مجازی اینجانب در نشست و ارائه مطالبات استان می باشد.
با تقدیم احترام شبنم قنواتی زاده-۱۴۰۲/۱۰/۱۲

*لازم به ذکر است که با توجه به عدم فراهم شدن مقدمات حضور نماینده سمن های استان خوزستان در نشست مورد اشاره، سرانجام وی بصورت برخط (آنلاین) امکان مشارکت در جلسه را پیدا نمود که اهم موارد و مطالبات مطرح شده در حوزه منابع طبیعی استان به شرح زیر می باشد:

-مجوزهای صادره برای احداث کارخانه های چوب و  عدم ساز و کار قانونی و نظارت بر فرآیندخرید چوب وارده به این کارخانجات

-بیشه خواری در استان و قلع و قمع گیاهان بیشه ای بعلت نظارت ضعیف که برخی افراد با از بین بردن بیشه ها درصدد افزودن بخشی از بیشه زارها به محدوده زمین های کشاورزی خود هستند

-معطل ماندن ۱۵ هکتار پاشش آزمایشی مالچ سازگار با طبیعت در مرحله پایلوت
-تخلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در برگزاری مناقصه پاشش مالچ نفتی در مساحت ۹۰۰ هکتار از شنزارهای منطقه خسرج (که از بکرترین زیست بوم های شنزاری خوزستان می باشند و جزو هیچکدام از کانونهای ریزدگرد استان نیز نیستند)
– عدم تعامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با سمن های استان(گویی به تنهایی از عهده حفظ و حراست منابع طبیعی استان بر می آیند و حوزه وظایف خود نیاز به مردم ندارند!)
-موافقت بی چون و چرا با هر درخواست زراعت چوب(آیا توجه به این مورد وجود دارد که زمین های کلاس ۱ کشاورزی که ویژه تولید محصولات استراتژیکی چون گندم می باشند و سبب تضمین امنیت غذایی کشور می شوند به زراعت چوب اختصاص داده نشود!) آیا بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی تعامل و هماهنگی وجود دارد!