فراوانی کالا‌های اساسی در خوزستان/ مردم به اندازه نیاز خرید کنند
فراوانی کالا‌های اساسی در خوزستان/ مردم به اندازه نیاز خرید کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: فراوانی کالا‌های اساسی در استان مطلوب است، اما مردم باید به اندازه خرید کنند.

خدارحم امیری زاده کالا‌های اساسی تحت تاثیر آزادسازی یارانه‌ها را شامل؛ مرغ، تخم مرغ، شیر، لبنیات، روغن، برنج و شکر اعلام کرد و گفت: موجودی این کالا‌ها در کشور و استان خوزستان کافی است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه و اردیبهشت ماه میزان جوجه ریزی در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد، افزود: در فروردین با تولید بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه، ۱۳ درصد و در اردیبهشت ماه نیز ۱۲ درصد افزایش داشته است.

امیری زاده سهمیه مرغ منجمد استان را یکهزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: ۷۰۰ تن از این محصول در سردخانه‌ها ذخیره شده و هیچگونه کمبودی در زمینه تامین مرغ کشتار روز و منجمد وجود ندارد.

مصرف روزانه ۴۰۰ تن مرغ در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان مصرف روزانه مرغ در استان را ۴۰۰ تن دانست و اضافه کرد: حدود ۳۵۰ تن در استان تامین می‌شود و باقیمانده نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین و وارد می‌کنیم، البته در صورتیکه نتوانیم این میزان را از خارج خوزستان تامین کنیم، از ذخیره مرغ منجمد نیاز بازار تامین خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص میزان تولید و مصرف تخم مرغ در خوزستان گفت: براساس برنامه ریزی‌ها و توافق‌های انجام شده با اتحادیه‌ها به ویژه اتحادیه میهن، روزانه ۳۰ تن از این محصول به استان تعلق می‌گیرد و در زمینه تامین این کالا‌ها هم کمبود هم وجود ندارد.

مصرف روزانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ تن روغن در خوزستان

امیری زاده به فعالیت ۳ کارخانه روغن کشی در خوزستان اشاره کرد و افزود: مقادیر زیادی از نیاز این کالا از سایر استان‌ها وارد می‌شوند، ضمن اینکه ۲ کارخانه فربست و گلستان با تلاش شبانه روزی در حال تامین نیاز هم استانی‌ها است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۰۰ تن از سهمیه روغن برای اردیبهشت ماه استان دریافت شده است، ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تا ۲۲۰ تن روغن وارد استان میشد و هم اکنون نیز وارد می‌شود.

به امیری زاده، مصرف سرانه روغن در خوزستان را ۲۵۰ تا ۲۸۰ تن دانست و گفت: در روز‌های گذشته با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اتکا، توزیع مویرگی این محصول در حال انجام است و کمبودی وجود ندارد و در روز‌های آینده به فراوانی و اشباع می‌رسیم.

برخورد با گرانفروشان و محتکران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درخصوص افزایش قیمت سایر کالا‌های اساسی می‌گوید: کالا‌هایی که تحت تاثیر طرح مردمی سازی یارانه‌ها قرار گرفته اند، براساس بخشنامه و نامه وزیر صمت انجام بوده و به تایید دادستان کل کشور رسیده است و با نرخ جدید عرضه می‌شوند و افزایش سایر کالا‌ها ارتباطی به این طرح ندارند.

این مقام مسئول گفت: با افزایش خودسرانه قیمت‌ها در سایر کالا‌ها با همکاری بازرسان و ناظران سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، بسیج اصناف، بسیج سپاه و … برخورد جدی و قانونی می‌شود.

امیری زاده در پایان تاکید کرد: فراوانی کالاهای اساسی در خوزستان مطلوب است و جای نگرانی نیست، اما از هم استانی‌ها خواهشمندیم به اندازه نیاز خرید کنند تا شاهد ثبات در بازار باشیم.

  • منبع خبر : صدا و سیما