فرماندار مسجدسلیمان به مشکلات آب شرب روستائیان ورود کند +عکس
فرماندار مسجدسلیمان به مشکلات آب شرب روستائیان ورود کند +عکس
با فرا رسیدن فصل گرما برخی اهالی روستاهای مسجدسلیمان با مشکل تأمین آب شرب  مواجه هستند.

عصر اولین ها// با فرا رسیدن فصل گرما برخی اهالی روستاهای مسجدسلیمان با مشکل تأمین آب شرب  مواجه هستند. با توجه به فصل گرما و تنش آبی در استان رفع این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات آبی در استان، مدیریتی هستند و نیاز به اعتبارات بالایی ندارند.

به گزارش عصر اولین ها، با فرا رسیدن فصل گرما برخی اهالی روستاهای مسجدسلیمان با مشکل تأمین آب شرب رنج مواجه هستند. برخی اهالی روستاهای مورچگان، چشمه علی کایدان، آقلیا و … از مشکلات تأمین آب شرب خود خبر می دهند. این موضوع با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تنش آبی از جمله دغدغه های مهم بسیاری اهالی روستاها در مسجدسلیمان به شمار می رود. بدون شک مشکلاتی از قبیل پراکندگی روستاها، فرسوده بودن تاسیسات آب‌رسانی برخی از آنان و پایین بودن سطح بهداشت عمومی، تأمین، توزیع و پایش کیفیت آب شرب روستاها راتحت الشعاع خود ساخته است.

 

خراسانی بخشدار مرکزی مسجدسلیمان در اردیبهشت ۹۷ از انجام خط انتقال آب به روستاهای حسن آباد، مراد آباد، دشت چهارپاره منطقه چم آسیاب با پیگیری جمعی از مسئولین خبر داد. بخشدار مرکزی افزود: کمتر از یک ماه آینده روستاهای منصور آباد و خلیل آباد و در ۲ ماه آینده خط انتقال آب به ۵ روستای دیگر از مسیر چال استران و محدوده دو راهی لالی انتقال آب لوله کشی به اتمام می رسد. ظاهری نماینده پیشین مردم شهرستان نیز مرداد ۹۷ با اشاره به این که آبرسانی به روستاهای دشت چهارپاره، منصورآباد، خلیل آباد، حسن آباد و مرادآباد چم آسیاب انجام شده گفت: عملیات لوله کشی از منطقه چال استران و دو راهی لالی به سمت قبله ای، سلطان آباد و راکه در حال انجام می باشد که ان شاالله این مسیر به روستاهای پرچک و چند روستای دیگر مسیر نیز ادامه خواهد یافت. گوروئی فرماندار وقت مسجدسلیمان نیز در این خصوص گفت: چنین حجم کار صورت گرفته در بخش های مختلف عمرانی، بهسازی روستاها و آبرسانی طی ۴۰ سال گذشته بی نظیر و بی سابقه بوده است که جا دارد از تلاش های دولت تدبیر و امید و نماینده پر تلاش و پیگیر شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

با این حال اخیراً پاکدل فرماندار مسجدسلیمان با اعلام این خبر که در طول یک سال گذشته بیش از ۱۸ روستا در این شهرستان با تلاش و پیگیری های صورت گرفته از نعمت آب لوله کشی برخوردار شدند افزود: با پیگیری و تلاش های انجام شده و استفاده از منابع داخلی در یکسال گذشته توانستیم مشکل روستاهای فاقد لوله کشی آب شرب را در اولویت قرار داده و خوشبختانه مشکل ۱۸ روستا در این شهرستان را حل کنیم. وی ادامه داد: از جمله این ۱۸ روستا می توان به حسن آبادچم آسیاب، مرادآبادچم آسیاب، دشت چهار پاره، منصورآباد، خلیل آباد، قبله ای علیا و سفلی، پرچک ۱و۲، راکه، سلطان آباد، چال استران، لادرازی، جهانشاهی یکمهه، دولت آباد یکمهه، محمدآباد تمبی اشاره کرد و بزودی با تامین لوله، آبرسانی به دو روستای گچ خلج و توگاه نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان چندی قبل گفت: بسیاری از مشکلات آبی در استان، مدیریتی هستند و نیاز به اعتبارات بالایی ندارند. وی در بخشی گفتگوی خود درباره آبرسانی به روستاها افزود: سال گذشته در برخی روستاهای خوزستان، آبرسانی و مساله آب، موضوعی مهم در آغاز فصل گرما بوده است؛ اگرچه اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شد اما می‌دانیم که این اقدامات، کافی نبودند. عبیات با اشاره به تاکید استاندار خوزستان بر لزوم رفع مشکلات آب و فاضلاب روستایی گفت: موضوعات خوبی در این جلسات مصوب شد که پیگیری آن‌ها، هم وظیفه ما و هم وظیفه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است. مصوبات باید سر موعد مقرر انجام شوند تا در فصل تنش آبی آینده، روستاییان مشکلی نداشته باشند.