فرهنگ محیط زیست در مدارس مسجدسلیمان فراگیر شده است
فرهنگ محیط زیست در مدارس مسجدسلیمان فراگیر شده است

شهر اولین ها//با نگاهی گذرا به فعالیتها و برنامه های متنوع محیط زیستی طی سالهای اخیر در مسجدسلیمان می توان گفت که فرهنگ محیط زیستی در سطح مدارس شهرستان به شکل قابل توجهی فراگیر شده است. کودکان و دانش آموزان در زمره مهمترین گروهها به شمار می روند که بیشتری اثربخشی را در خصوص ترویج […]

شهر اولین ها//با نگاهی گذرا به فعالیتها و برنامه های متنوع محیط زیستی طی سالهای اخیر در مسجدسلیمان می توان گفت که فرهنگ محیط زیستی در سطح مدارس شهرستان به شکل قابل توجهی فراگیر شده است.

کودکان و دانش آموزان در زمره مهمترین گروهها به شمار می روند که بیشتری اثربخشی را در خصوص ترویج فرهنگ محیط زیستی دارا هستند. به گزارش شهر اولین ها، مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست در دبستان گلزار دانش برگزار شد و دانش آموزان مفاهیم و زیبایی های طبیعت را به تصویر کشیدند. در این برنامه که به همت انجمن دوستداران آوای طبیعت و اداره محیط زیست مسجدسلیمان در دبستان گلزار دانش برگزار شد دانش آموزان پایه اول هر آنچه را که در تصور خود داشتند به رنگهای مداد رنگی بخشیدند تا به شکلی زیبا از اهمیت این مهم به زبان تصویر سخن بگویند. در ادامه نیز از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.

  پیش از مسابقه نقاشی نیز دانش آموزان ضمن آشنایی با مفاهیم پایه و اصول محیط زیستی از جمله آب، خاک، پسماند، جنگل و …. آشنا شدند. این اقدام که می تواند زمینه ساز شناخت بیشتر آینده سازان جامعه و افزایش آگاهی آنان درباره یکی از مهمترین موضوعات دهه اخیر دنیا تلقی گردد. چرا که وقتی کودکان مفاهیم محیط زیست را می آموزند، به آن عمل می کنند و از والدین می خواهند در طبیعت صحیح رفتار کنند.

شایان ذکر است که دبستان گلزار دانش از جمله مدارس پیشرو در حوزه ترویج فرهنگ محیط زیستی و جذب مشارکت دانش آموزان برای انجام فعالیتهای محیط زیستی بویژه تهیه وسایل با مواد دورریختنی می باشد.