قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شد
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شد

عصر اولین ها// قاسم سلیمانی دشتکی از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار خوزستان معرفی شد. استاندار ۶۶ ساله خوزستان در حالی پیش از این در ایلام حضور داشت که طی سال های گذشته برخی از استانداران بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان با وزارت کشور خداحافظی نمودند. از سوی دیگر گفته می شود که […]

عصر اولین ها// قاسم سلیمانی دشتکی از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار خوزستان معرفی شد. استاندار ۶۶ ساله خوزستان در حالی پیش از این در ایلام حضور داشت که طی سال های گذشته برخی از استانداران بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان با وزارت کشور خداحافظی نمودند. از سوی دیگر گفته می شود که استاندار جدید خوزستان بعنوان استاندار وقت چهارمحال و بختیاری طی مکاتبه ای با وزیر نیرو بهمراه استانداران اصفهان، کرمان و یزد خواستار اجرای سد بهشت آباد شده بود. موضوعی که با توجه به اعتراضات مدنی سال های اخیر نسبت به طرح های انتقال آب می تواند حضور وی در خوزستان را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش عصر اولین ها، قاسم سلیمانی دشتکی روز گذشته از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار خوزستان معرفی شد. این استاندار ۶۶ ساله در حالی بعنوان استاندار خوزستان معرفی شده که دو سال قبل ۱۴ تن از استانداران بعلت مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان دوره خدمت آنان در وزارت کشور خاتمه یافت. قاسم سلیمانی نیز در آن برهه از زمان استاندار ایلام بود که بر اساس قانون بهارستانی ها بازنشسته شده بود. از سوی دیگر طی سال های اخیر همواره طرح انتقال آب بهشت آباد با اعتراضات مردمی همراه بوده است. موضوعی که گفته می شود قاسم سلیمانی استاندار وقت چهارمحال و بختیاری بهمراه استانداران اصفهان، کرمان و یزد طی نامه ای به وزیر نیرو خواستار از سر گیری مجدد این طرح در استان چهارمحال و بختیاری شده بود. با تمام این تفاسیر انتقال آب از سرشاخه های کارون طی سال های اخیر موجب ایجاد چالش های محیط زیستی مختلفی در خوزستان شده است و باید منتظر ماند تا رویکرد استاندار جدید خوزستان را در مواجهه با این موضوع مورد ارزیابی قرار داد.