لزوم برگزاری مراسم یادواره نام آوران فرهنگ و هنر مسجدسلیمان
لزوم برگزاری مراسم یادواره نام آوران فرهنگ و هنر مسجدسلیمان

انتظار این روزهای اهالی فرهنگ و هنر آن است که برای بزرگداشت مقام نام آوران عرصه فرهنگ و هنر مراسم یادواره درخور شأن آنان برگزار شود. این مقوله می تواند به شکل گردآوری، بازشناسی و در معرض نمایش قرار دادن بخشی از آثار آنان به جامعه باشد که در قالب مراسم یادآور انجام پذیرد. بدون شک برگزاری مراسماتی از این قبیل که پس از درگذشت نام آوران عرصه فرهنگ و هنر انجام می پذیرد پاسداشتی هر چند دیر انجام خواهد بود که رسالت نهادهای فرهنگی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

عصر اولین ها// درگذشت دو تن از نام آوران عرصه فرهنگ و هنر مسجدسلیمان برگزاری مراسم یادواره هنرمندان فقید را پراهمیت تر جلوه نموده است.

به گزارش عصر اولین ها، عزت‌الله مهرآوران بازیگر سینما و تلویزیون، بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در هفتاد و دو سالگی درگذشت. همزمان با این اتفاق تلخ فریدون محمودی استاد و پیشکسوت خوشنویسی مسجدسلیمان چهره در نقاب خاک کشید. درگذشت همزمان دو تن از اساتید فرهنگ و هنر در سطح ملی برگزاری مراسم یادواره نام آوران این عرصه در مسجدسلیمان را ضروری تر جلوه نموده است.

ناگفته پیداست نقش آفرینی هنرمندان مطرحی همچون عزت الله مهرآوران در عرصه سینما و تلویزیون خاطرات جاودانه ای را برای مردم بویژه اهالی شهر اولین ها به جا گذاشته است. لحظات تلخ و شیرینی که در آثار این هنرمند به ثبت رسیده دوستداران هنر و دیگر اقشار جامعه را با خبر درگذشت تحت تأثیر قرار داد. از طرفی فریدون محمودی نیز از جمله اساتید بلند مرتبه عرصه خوشنویسی بوده که در زمان حیاتش کمتر به آثار وی پرداخته شده است.

انتظار این روزهای اهالی فرهنگ و هنر آن است که برای بزرگداشت یاد نام آوران عرصه فرهنگ و هنر از جمله مهرآوران و محمودی مراسم یادواره درخور شأن آنان برگزار شود. این مقوله می تواند به شکل گردآوری، بازشناسی و در معرض نمایش قرار دادن بخشی از آثار آنان به جامعه باشد که در قالب مراسم یادآور انجام پذیرد. بدون شک برگزاری مراسماتی از این قبیل که پس از درگذشت نام آوران عرصه فرهنگ و هنر انجام می پذیرد پاسداشتی هر چند دیر انجام خواهد بود که رسالت نهادهای فرهنگی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. از این رو امیدواریم تا سکوت چندساله نهادهای فرهنگی در یادبود هنرمندان مطرح مسجدسلیمان با انجام برنامه های متفاوت خاتمه یابد.