لطفاَ دست از سر “پزشک قلابی” بردارید …
لطفاَ دست از سر “پزشک قلابی” بردارید …

شهر اولین ها// ایمان کاهکش : لطفاَ دست از سر پزشک قلابی بردارید … حدود ده روز پیش بود که خبری تکان دهنده و قابل تأمل در خصوص مسجدسلیمان روی خروجی اکثر خبرگزاری قرار گرفت با این مظمون که ” پزشک قلابی در مسجدسلیمان به دام افتاد “. ماهیت ماجرا و دستگیری فردی غیرمتخصص که […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش : لطفاَ دست از سر پزشک قلابی بردارید …

حدود ده روز پیش بود که خبری تکان دهنده و قابل تأمل در خصوص مسجدسلیمان روی خروجی اکثر خبرگزاری قرار گرفت با این مظمون که ” پزشک قلابی در مسجدسلیمان به دام افتاد “.

ماهیت ماجرا و دستگیری فردی غیرمتخصص که سالها تحت عنوان پزشک به طبابت شهروندان مسجدسلیمانی مشغول بوده موجب شد تا وضعیت بهداشت و درمان شهر اولین ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.  وضعیتی که پیش از این نیز شهروندان بسیاری را جهت مداوا و پیگیری درمان خود روانه شهرهای همجوار نموده بود تا توجه و رسیدگی به رفع نارسایی های سیستم درمانی در مسجدسلیمان را جدی تر جلوه نماید.

فارغ از اینکه مسأله پزشک قلابی و پرداختن به آن طی روزهای اخیر توسط مسئولین و اصحاب رسانه به تفصیل مورد کنکاش و آسیب شناسی قرار گرفته ، قطعاً  فرد مذکور نیز با بررسی های دستگاه محترم قضایی و اتخاذ احکام مدبرانه و قانونی مجازات خواهد شد. اما رسیدگی به وضعیت بخش درمان در شهرستان مسآله ای مهم و حیاتی است که بیش از هر چیز با سلامت و جان شهروندان در ارتباط می باشد.

از طرفی دیگر توجه فزاینده اذهان عمومی به مسآله پزشک قلابی و کانون توجه قرار دادن این موضوع موجب شده تا سایر مسائل و مشکلات شهری مسجدسلیمان به فراموشی سپرده شود. موضوعات عمده ای که تعدد آنها بعضاً از حیث شمار خارج می شود و مدتهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند:

– مشکلات فاضلاب محلات و تهدید سلامت شهروندان و اهالی برخی محلاتی که هر از چند گاهی با مراجعه به اداره آبفا در صدد حل مشکل فاضلاب منطقه مسکونی خود می باشند.

-بحث احداث جاده میانبر اهواز-مسجدسلیمان که به نظر می رسد همچنان در کش و قوس تعیین مسیر خود وامانده است و هراز چند گاهی خبرهایی مبنی بر برگزاری نشست های کارشناسی در اینخصوص منتشر شده اما آنچه مشخص است بلاتکلیفی پروژه فوق بیش از هر چیز دیگری نمایان می باشد.

-بحث پیگیری و بهره برداری فرودگاه مسجدسلیمان که بر اساس وعده های مسئولین تاکنون می بایست افتتاح گردد اما مشکلات بودجه ای، موانع قانونی احداث ترمینال فرودگاه و مسائلی از این دست موجب شده تا بهره برداری از این پروژه حیاتی و اثربخش تاکنون در حد آرزو باقی بماند.

-عدم نتیجه گیری تیم نفت و حواشی مربوط به این تیم که در رقم خوردن نتایج ضعیف نفت مسجدسلیمان در لیگ یک تأثیرگذار بوده است نیز یکی در دیگر از مسائلی بوده که در حاشیه خبر پزشک قلابی کمرنگ شده است.

علاوه بر مسائلی که ذکر شد می توان به مواردی از قبیل عدم برنامه ریزی جهت افزایش نشاط و شادابی در بین جامعه، کمبود سرانه فضای سبز به نسبت جمعیت محلات در شهرستان ، تعطیلی و بلاتکلیفی پروژه های نیمه تمام شهرستان از قبیل شبکه جمع آوری فاضلاب و پارک یازده هکتاری ، افزایش نرخ بیکاری در بین جامعه و عدم وجود برنامه مدون جهت کاهش آن و … اشاره داشت که زیر سایه پزشک قلابی تا حدودی کمرنگ شدند و این روزها کمتر به آنها پرداخته می شود.

با تمام این تفاسیر امیدواریم تا هرچه زودتر پرداختن به مساله پزشک قلابی پایان یابد و مسئولین متولی انجام پروژه های ذکر شده بالا درصدد رفع موانع موجود جهت بهره برداری هرچه سریعتر آنها باشند تا شاهد پیشرفت روزافزون شهر اولین ها باشیم.