متن بیانیه پایانی چهارمین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان + عکس
متن بیانیه پایانی چهارمین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان + عکس

شهر اولین ها//چهارمین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان در اندیمشک با قرائت بیانیه پایانی خاتمه یافت و نمایندگان انجمن های حاضر در نشست ضمن امضای بیانیه به اتفاق نظر بر پیگیری تا حصول نتیجه نهایی هریک از مفاد آن تأکید نمودند. متن بیانیه این نشست به شرح زیر می باشد: «به نام خدایی […]

شهر اولین ها//چهارمین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان در اندیمشک با قرائت بیانیه پایانی خاتمه یافت و نمایندگان انجمن های حاضر در نشست ضمن امضای بیانیه به اتفاق نظر بر پیگیری تا حصول نتیجه نهایی هریک از مفاد آن تأکید نمودند.

متن بیانیه این نشست به شرح زیر می باشد:

«به نام خدایی که عصاره تاکی به قدرت او شهد فایق شد و تخم خرمایی به تربیتش نخل باسق گشته»

اینک فرصتی فراهم گردیده تا بیانیه چهارمین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان را به سمع و نظر دولتمردان برسانیم:

تصمیم گیران و دولتمردان عرصه های اقتصادی اگر امروز ،به تأمین اعتبار سیستم تصفیه فاضلاب های ورودی به رودخانه های کارون،دز و بالارود پرداخته نشود ؛ تاوان این بی تدبیری را کجا و چگونه پرداخت خواهیم کرد؟

لذا مطالبه ما این است که سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی جز هزینه های انفکاک ناپذیر و محتوم اولیه اعتبار هر طرح محسوب گردد تا بدینوسیله با این تشخیص و تصمیم ، مستظهر حیات اجتماعی سالمی فراهم و تأمین گردد.ما خواهان عملیاتی شدن اجرای طرح مدیریت پسماند شهری و روستایی هستیم.

از مدیران ادارات، راهداری و حمل و نقل می خواهیم در راستای نزهت محیط جاده ای به پاکسازی حریم راهها اهتمام ورزند تا هیچ جاده ای بوی اغتراب بر مسافران ایجاب ننماید.

ما مطالبه گر اجرای طرح آمایش سرزمین و ابقای طرح کمیسیون محیط زیست شورای شهر و تسری کمیسیون مذکور به سایر شهرهای شمالی استان خوزستان هستیم.

ما سمن های محیط زیستی شمال خوزستان اینک گرد هم آمده ایم : تا آلام آتش سوزی جنگل بلوط کهن زاگرس شمال خوزستان را به دولتمردان بشناسیم و به تصمیم گیران و سیاست گزاران محترم بگوییم این مکایدت پیش آمده جز با تغییرات نگرش دامداران و عزم جزم شما عالیجنابان میسر نخواهد شد.

10 الی 12 درصد سطح جنگل زاگرس به بیماری زغالی بلوط و قارچ طبق دار مبتلا گشته است.رفع این مکایدت الیم و مدهش، جز با تخصیص اعتبار و بکارگیری نیروهای بومی و سمن های زیست محیطی در راستای خروج اولیه درختان و گرده بینی های خشکیده میسر نمی باشد.

ما خواستار تجهیز سمن های زیست محیطی جهت مهار آتش سوزی و ایجاد پایگاه اطفا حریق و نمایندگی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان اندیمشک و دیگر شهرهای شمالی استان خوزستان هستیم. تا دگر شراره های جنگلی، زیستگاهی و چاروق هایمان را نسوزاند.

ما می خواهیم مشاورین فرماندار در حوزه محیط زیست حتی الامکان با در نظر گرفتن اصل مشاوره و همفکری با سمن ها و و از افراد دارای کارنامه و رزومه زیست محیطی انتخاب گردند.

از فرمانداران محترم خواستاریم در تخصیص اعتبارات با توجه به مشکلات زیست محیطی عنایت ویژه به اداره حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی مبذول دارند.