محرومیت کوی زرگان اهواز از حداقل خدمات و استاندارد‌های شهری
محرومیت کوی زرگان اهواز از حداقل خدمات و استاندارد‌های شهری
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس: کوی زرگان به دلیل وسعت محرومیت و مشکلات، هنوز به جایگاهی با حداقل خدمات شهری نرسیده است.

سیدکریم حسینی به وجود ۸ منطقه همانند کوی زرگان با ترکیبی از چندین محله در کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: این مناطق دچار محرومیت هستند و توجه چندانی از سوی مسئولان به آن‌ها نمی‌شود.

وی برنامه ریزی برای رفع مشکلات کوی زرگان براساس بازدید‌های انجام شده در ۲ سال اخیر و به ویژه پس از آغاز به کار مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: برای ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های دولتی شامل؛ خدمات شهری، آب و فاضلاب، آی آشامیدنی، شبکه فاضلاب، صدور سند و تثبیت منازل برای ساکنان منطقه و… مورد پیگیری قرار گرفته است.

حسینی به فعالیت گروه‌های جهادی در منطقه و پیگیری مشکلات در بُعد غیر دولتی اشاره کرد و ادامه داد: کوی زرگان به دلیل وسعت محرومیت و مشکلات، هنوز به جایگاهی با حداقل خدمات شهری نرسیده است.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: درخصوص مشکلات آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب در این منطقه، شرکت آبفای خوزستان وعده‌هایی داده که تاکنون اجرایی نشده اند، این در حالی است که در زرگان شرقی شامل؛ نورآباد، تعاونی فرهنگیان و سایر مناطق کار‌های مقدماتی انجام شده، اما هنوز به پایان نرسیده است.

وی به وجود مشکلاتی در حوزه فاضلاب در منطقه زرگان و فرهنگیان از جمله؛ پس زدگی فاضلاب اشاره و اضافه کرد: شبکه فاضلاب زرگان غربی باید به طرح جامع فاضلاب اهواز و خطوط کوی ملت متصل شود و این مسئله مطالبه بحق ساکنان منطقه است، ضمن اینکه نوار‌های حفاری در منطقه باید آسفالت شوند.

حسینی گفت: جاده ساحلی برای زرگان پیش بینی شده و از شهردار اهواز خواسته ایم این طرح را در قالب طرح‌های جدید و از محل عوارض آلایندگی اجرا کند، زیرا در توسعه منطقه و ایجاد مسیر‌های جدید و کاهش ترافیک نقش دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان