محمدزمانی :عدالت بین ورزشکاران زن و مرد انگیزه بانوان ورزشکار را بالا می برد
محمدزمانی :عدالت بین ورزشکاران زن و مرد انگیزه بانوان ورزشکار را بالا می برد

سایت خبری شهر اولین ها//قهرمان سابق گلف بانوان آسیا در خصوص تخصیص اعتبارات یکسان بین مردان و زنان ورزشکار گفت: اگر این فکر عملی شود، در بسیاری از موضوعات تغییرات خوبی را شاهد خواهیم بود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،فیروزه محمد زمانی بانوی تاریخ ساز و قهرمان کشور است که توانست با […]

سایت خبری شهر اولین ها//قهرمان سابق گلف بانوان آسیا در خصوص تخصیص اعتبارات یکسان بین مردان و زنان ورزشکار گفت: اگر این فکر عملی شود، در بسیاری از موضوعات تغییرات خوبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،فیروزه محمد زمانی بانوی تاریخ ساز و قهرمان کشور است که توانست با اقتدار کامل دو بار بر بلندای گلف قاره پهناور آسیا قرار گیرد و اولین بانوی مدال آور ایران بعد از انقلاب اسلامی باشد.

او پس از سال ها هنوز هم باعث افتخار و به عنوان شناسنامه گلف بانوان ایران شناخته شده است و بهترین گزینه برای تصدی سر مربیگری در یکی از رده های سنی تیم ملی ایران است.

محمد زمانی می تواند یک نسل جدید و قهرمان معرفی کند، البته به شرط آنکه بستر بازگشت او از سوی فدراسیون فراهم شود. حمایت همه جانبه از امثال اوست که می تواند در رشد و پرورش نسل جدید کشورمان نقش بسزایی داشته باشد.

عدالت بین ورزشکاران زن و مرد انگیزه بانوان ورزشکار را بالا می برد

وی در خصوص وضعیت ورزشی خانم ها در کشور اظهار کرد: با رعایت عدالت بین بانوان و آقایان ورزشکار، خانم ها انگیزه ای چند برابر برای اثبات توانایی های خود پیدا خواهند کرد. به نظرم نه تنها در رشته تخصصی من بلکه در تمامی رشته ها خانم ها بیشتر از آقایان تلاش می کنند. چرا که آنها بابد خودشان را به اثبات برسانند.

محمد زمانی ادامه داد: همیشه در ذهن خود یک علامت سوال داشتم که چرا به خانم ها بها داده نمی شود؟ در حالی که با کمی بها دادن به آنها، بهتر از مردان نتیجه می گیرند.

وی درباره تاکید دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، در رعایت عدالت در بین ورزشکاران خانم و آقا گفت: این مسئله خیلی خوب است و انگیزه ی بانوان با این اتفاق بیشتر از قبل می شود. خانم های ورزشکار حرفه ای عطش زیادی برای نشان دادن توانایی های خود در میادین ورزشی دارند، بنابراین نتیجه بهتری گرفته و پیشرفتشان هم بیشتر خواهد بود.

خوشبختانه نگاه ها به ورزش بانوان مثبت شده است

قهرمان سابق گلف بانوان آسیا یادآور شد: مطمئنا انگیزه ها با مطرح شدن این موضوع چند برابر شده و نتیجه این مسئله را در مسابقات و تمرینات شاهد خواهید بود. خوشبختانه نگاه ها نسبت به بانوان تغییر کرده و مثبت شده است و این موضوع بسیار خوشحال کننده است.

وی با بیان اینکه تغییر نگاه و دیدگاه ها در راس وزارت ورزش و جوانان یک فرصت و نقطه عطفی در دولت تدبیر و امید است افزود: حمایت همه جانبه وزیر ورزش و همکارانش می تواند موفقیت های ورزش بانوان را در مسابقات داخلی و خارجی هموارتر از گذشته کند.

اگر تخصیص اعتبارات عملی شود پیشرفت های خوبی را شاهد خواهیم بود

محمد زمانی با اشاره به تخصیص اعتبارات یکسان بین مردان و زنان ورزشکار تاکید کرد: اگر این اتفاق صورت بگیرد و این فکر عملی شود، در بسیاری از موضوعات تغییرات خواهیم دید چراکه در بسیاری از مسائل که تسهیلات آقایان بیشتر از خانم ها بود و تفاوت در تصمیم گیری ها دیده می شد. تعداد سفرهای برون مرزی، مسابقات بین المللی و اردوهای تدارکاتی که برای آقایان درنظر گرفته می شود قابل مقایسه با ورزش بانوان نیست و این که از این پس خانم ها می توانند به همان نسبت از امکانات بر خوردار شده و در این شرایط برتری شان را نشان خواهند داد.

وی درباره تاثیرگذاری حضور پر رنگ خانم ها در ورزش همگانی عنوان کرد: خیلی مهم است که خانم ها در ورزش حضور داشته باشند و باتوجه به اینکه آنها کمتر در سطح جامعه فعالیت دارند و تحرک بدنی زیادی ندارند، مشارکت در این زمینه می تواند در رشد و سلامت آنها اثر گذار باشد. بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدنی خانم ها از همین عدم تحرک کافی و ورزش نکردن نشات می گیرد، که با گرایش به این موضوع شاهد جامعه ای شاد و سالم خواهیم بود.

تاسیس آکادمی گلف در کشور سطح آگاهی افراد را بالا می برد

بانوی شماره یک سال های گذشته گلف ایران، در پاسخ به این سوال که چه زیر ساخت ها و راهکارهایی برای ترویج و جذب مخاطبان به این رشته در سطح همگانی باید فراهم شود؛ گفت: این ورزش را باید ابتدا در آموزش و پرورش وارد کرد تا کلیه دانش آموزان با این رشته آشنا شوند و از آنجا که فضای مدرسه آنقدر وسیع نیست می توان از مینی گلف (ضربات کوتاه) استفاده کرد.

محمد زمانی ادامه داد: تاسیس آکادمی گلف در سنین مختلف از کودکان تا نوجوانان و کار کردن بطور اختصاصی با آنها می تواند در بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه تاثیرگذار باشد. طبیعی است که رسانه ها نقش ویژه و کلیدی برای ما در ارتباط با این موضوع دارند.

قهرمان مسابقات گلف بانوان آسیا در هند و پاکستان در مورد نقش مدیران صنعتی در پیشرفت گلف اظهار داشت: مدیران اقتصادی و دانشگاهی تاثیر مستقیمی در پیشرفت گلف دارند. هرچه این ارتباط قوی تر باشد در تامین نیازهای اساسی فدراسیون از جمله تامین لوازم کمک زیادی می کند و حتی برای اسپانسرینگ هم گام های خوبی برداشته خواهد شد.

مرجع: سایت ورزش بانوان