مخالفت هوانیروز با ایجاد تاسیسات در فرودگاه مسجد سلیمان/این تأسیسات در درون سایت ایجاد می شود
مخالفت هوانیروز با ایجاد تاسیسات در فرودگاه مسجد سلیمان/این تأسیسات در درون سایت ایجاد می شود

شهر اولین ها//معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه پس از اصلاح باند فرودگاه مسجدسلیمان، هوانیروز به رغم موافقت قبلی با ساخت تاسیسات درون سایت مخالفت کرد، گفت: این تاسیسات در مساحت 2.9 هکتاری درون سایت ساخته می شود. به گزارش شهر اولین ها به نقل از ایرنا احمد سیاحی یکشنبه در نشست اصلاح و […]

شهر اولین ها//معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه پس از اصلاح باند فرودگاه مسجدسلیمان، هوانیروز به رغم موافقت قبلی با ساخت تاسیسات درون سایت مخالفت کرد، گفت: این تاسیسات در مساحت 2.9 هکتاری درون سایت ساخته می شود.

به گزارش شهر اولین ها به نقل از ایرنا احمد سیاحی یکشنبه در نشست اصلاح و توسعه فرودگاه مسجدسلیمان در سرسرای استانداری خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث باند فرودگاه مسجدسلیمان که در اواخر سال 93 با توجه به برنامه ریزی اصلاح و بازسازی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت با هزینه 35 میلیارد ریال به طور کامل انجام گرفت.
وی افزود: پس از انجام مطالعات مرحله نخست توسط مهندسان مشاور، مطالعات مرحله دوم هم متعاقب آن که شامل احداث تاسیسات لازم از جمله ساخت پایانه، محوطه گمرک و موارد وابسته، مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفت و انجام شد.
سیاحی گفت: برای ساخت این تاسیسات فرایند انتخاب پیمانکار با رقم 254 میلیارد ریال انجام شد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: پس از اصلاح و بازسازی باند، این باند مورد استفاده هوانیروز مسجد سلیمان قرار گرفت و مطالعات در خصوص زمین و انجام کار توسط پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی شروع شد.
وی افزود: پس از آن هوانیروز درخواست داد که تاسیسات خارج از سایت ساخته شود ولی همه طراحی ها و مناقصه ها در مساحت 2.9 هکتار درون سایت فرودگاه مسجد سلیمان درنظر گرفته شده است.
سیاحی گفت: پس از بحث و بررسی مقرر شد که رایزنی مجدد با هوانیروز برای ایجاد تاسیسات به صورت مشترک توسط شرکت فرودگاه های خوزستان و هوانیروز انجام شود که با ملکیت هوانیروز خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: همچنین برای توسعه آینده فرودگاه زمین دیگری به مساحت 2.2 هکتار با مالکیت راه و شهرسازی مشخص شده که اگر آن 2.9 هکتار درون سایت برای تاسیسات استفاده نشود، شروع عملیات اجرایی در این 2.2 هکتار خارج سایت فرودگاه مسجد سلیمان انجام شود.
وی در ادامه گفت: مالکیت 2.9 هکتار درون سایت نیز در اختیار هوانیروز نیست و مربوط به شرکت نفت است که هوانیروز تنها بهره بردار آن است.
در صورت ایجاد تاسیسات در 2.2 هکتار خارج از سایت تنها مشکل دوری از باند به فاصله 150 متر و فرایند طراحی مجدد تاسیسات وجود دارد.
فرودگاه مسجدسلیمان در اختیار هوانیروز قرار دارد که در سال 93 مقرر شد با توسعه آن، شرکت فرودگاه های خوزستان برای استفاده پروازهای مسافربری نیز از این فرودگاه استفاده کند.