مدیریت دانشگاه باید از مردم عذر خواهی کند / نماینده مردم پیگیر باشد…
مدیریت دانشگاه باید از مردم عذر خواهی کند / نماینده مردم پیگیر باشد…

شهر اولین ها//واکاوی چرایی وجود پزشک قلابی در نظام خدمات پزشکی کاردان پرستاری در مسجدسلیمان سال ها بجای پزشک کار می کرد!!!! دکتر علیرضا (د) سالها در شیراز فوت می کند و به جای وی آقای (ن.ن) خود را پزشک معرفی و مردم ما را مداوا می کرد . جالب است بدانید نامبرده طرح نیروی […]

شهر اولین ها//واکاوی چرایی وجود پزشک قلابی در نظام خدمات پزشکی

کاردان پرستاری در مسجدسلیمان سال ها بجای پزشک کار می کرد!!!!

دکتر علیرضا (د) سالها در شیراز فوت می کند و به جای وی آقای (ن.ن) خود را پزشک معرفی و مردم ما را مداوا می کرد .

جالب است بدانید نامبرده طرح نیروی انسانی طرح خدمت پزشکان و پیرا پزشکان در مناطق محروم را هم جنابشان به عنوان پزشک در شهر لالی گذرانده اند.

خبر خیلی زود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیچید ولی آن مسولی که بایستی به مردم پاسخ منطقی و قانع کننده ای می داد بی تفاوت ماند ؛ به نظر می رسد در حوزه بهداشت و درمان اراده ای برای پاسخگویی وجود ندارد. شاید هم چون در کشور چنین رسم و قاعده و روال و اعتنایی وجود ندارد علوم پزشکی جندی شاهپور اهواز هم سر به زیر برف و دولا دولا شاه سلطان حسین خانی بی تفاوت از موضوع گذشتند.

انگار اتفاقی نیفتاده ، البته قبول داشته باشیم و بپذیریم آنها خوب می دانند در درمان مردم مهم ، دیدن پزشک است که بیمار می بیند ، مردم پول می دهند تا پزشک بینند. حالا من هم اگر جای پزشک باشم ارجاع نخودی آزمایش و اسکن و آزمایش مجدد و برو بیا و… تا بیمار بخت برگشته و نگون بخت خود به خود خوب خواهد شد. حالا چه دکتر (د) متوفی چه (ن) آقا پزشک حاذق قلابی…

در کشورهای ظالم و بی دین لاییک و کافر اروپایی و امریکایی اگر حتی برادری به برادر خود قرص ساده ای از باب دلسوزی و قرابت بدهد پیگیری قضایی می شود ، در کشور ما چون در مراجعه به پزشکان به نتیجه ای نمی رسیم از دوستان و تجربیات آنها برای مداوا استفاده می کنیم.

سالها با پدیده مذموم دریافت پول زور در نظام بی سروسامان پزشکی مواجه بودیم اراده ای به لحاظ حمایت این جامعه از هم و بی‌تفاوتی دستگاه قضایی کشور به این نوع پول زورگیری مدرن از نیازمندان توسط قسم خوران سقراط با آن مقابله نمی کردند و مردم را سر کیسه می کردند و برای تم‌تعل و کلاس آن زیر میزی هم نام نهاده بودند.

اینجانب می توانم با سند ادعا کنم تنها کسی بودم که طی مقاله ای این رخداد شوم و ناپسند را در جامعه پزشکی ناشایست و غیر قانونی اعلام کردم و در جراید آنزمان درج گردید. ( اتفاقا روی مطلب با معاونت محترم و معزز فعلی درمان دانشگاه علوم پزشکی بوده است که آنزمان جراح شهرستان بوده و زیر میزی نمی گرفت )

طرح این مطالب برای پرداخت به موضوع دیگری است

همان گونه که می دانید دانشگاه علوم پزشکی اهواز بایستی از مردم عذر خواهی می کرد ، نماینده و وکیل مردم بایستی در مجلس رییس دانشگاه علوم پزشکی را بخواهد تا از مردم عذر خواهی کند.

البته دلیلی برای عذر خواهی نیست چرا عذر خواهی کنند مگر چی شده؟

این که چیزی نیست ، مگر حقوق شهروندی در کشور رعایت می شود که دار و دسته علوم پزشکی از این بابت از مردم عذر بخواهند ، مگر حقوق بشر به این مورد اطلاق می شود. مگه ما را آدم حساب می کنند که توجهی و اعتنایی بشود.

آنچه در پس این مقدمات مطمع نظر است اشاره به چرایی بروز چنین اتفاقاتی در حوزه سلامت در گوشه ای از کشور است که مسولیت آن راسا متوجه اداره ای است بنام حراست که این حراست گشتاپویی در نهادهای تحتانی کلیه ادارات کشور و آن همه هم اختلاس شرمگینانه وجود دارد.

در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بیچاره ما به لحاظ عدم وجود فرهنگ اسلامی در درون ادارات کشور و برای القا و کمک به تغییر ساختار اعتقادی به همسو سازی فرهنگ اسلامی انجمن های اسلامی ادارات را ساماندهی کردند.

در آن دوران با تندروی ها ، خودخواهی ها ، تغییر ، تعرض و خودکامگی افراد فرصت طلب درون انجمنهای اسلامی متاسفانه ناخواسته موجب پدیده فرار مغزها را به وجود آوردند و انجمنهای اسلامی ادارات با خرده گیری از آستین کوتاه ، جوراب سفید و مچ گیری هایی از کارکنان و اعمال رفتار خودخواهانه و ریاست بر مدیران بی سواد و سفارشی اساسا در حمایت از مدیران کذایی پشتیبانی حمایت می کردند و نخبگان را که کار بلد و آشنا به کار بودند را کنار گذاشته و بعضا کافر معرفی می کردند.

حاصل و خروجی انجمنهای اسلامی پرورش بچه کوچولوها و نونهال های نوپا و اختلاس گری چون … و بابک خان زنجانی و پاره ای دیگر بودند ، بعد از گذر فراز و فرودهایی سیاسی در کشور ، انجمنهای اسلامی جای خود را به حراست ها دادند ، باز این ها سربازان گارد جاویدان مدیران و اختلاس آنها را پوشش می دادند.

افراد ویژه و مواجب بگیر بیکاری در ادارات که حتی یک پیچ ساده ای را هم نمی بستند فقط نان خود را از تخلف مدیران و ضعف و ندانم کاری و ترس مدیران از تایید آنها می خوردند.

شاید باز پرسیده شود رابطه متون پیشگفت چه ارتباطی به پزشک قلابی دارد؟

قصد از نگارش این مقدمات اشاره به زیاد بودن این افراد در ادارات کشور بوده چرا که چطور با این کنترل گران نامحسوس این همه اختلاس در کشور اتفاق می افتد؟ پس حراستها کارایی نداشته اند که اولادانی چون مرتضوی ، خسروی ، خاوری ، جزایری و غارتگر اندوخته ی فرهنگیان و.و .و .و .متولد شدند.

فکرش را بکنیم اگر دستگاه قضا اختلاس … را در اختلاس ۵۵ میلیاردی دانشگاه ایرانیان رونمایی و تحت پیگرد قرار می داد چه اتفاقی در جریحه دار شدن افکار عمومی کشور رخ می داد؟

شاید حضور و وجود این افراد در قالب حراستها در ادارات خاص ، امنیتی ، انتظامی و … در ارتش و غیره لازم و ضروری باشد ؛ ولی در بخشهای خدمات ، این حراستها برای چیست؟ ادارات خدماتی را پنتاگونی کردن کار غلطی است. اساسا چه وظیفه ای دارند؟

در حوزه سلامت چه وظیفه ای به عهده آنها گذاشته شده است؟

مگر این افراد در ادارات برای تفتیش عقاید و چیک و پیک کارکنان گمارده شده اند؟ چرا در حوزه درمان در استان خوزستان و در شهرستان محروم مسجد سلیمان این اتفاق باید بیفتد.

مگر این خوش نشین و بالا نشینان اداری در حراست دانشگاه علوم پزشکی اهواز لالا بودند؟ حراست مسجد سلیمان کجا بود؟ این آقایانی که احتمالا بعضا مدیری را به بهانه نماز نخواندن تعویض می کنند ، البته شاید خود هم حتی یکبار هم به نماز جمعه نمی آیند؟

چرا از دکتر قلابی غافل شدند اینها دنبال ویژه بودن خود و چهار چشم دنبال مواظبت و حفاظت از مدیران برای حفظ منافع و جایگاه رفیع خودند نه مشکلات و موضوعات بهداشت و درمان!!

بنابرین این آقایان خوب می دانند در حوزه بهداشت و درمان پزشک کار خود را می کند و بیشتر برای توجیه حضور و رسمیت موقعیت خویش دنبال پرونده سازی برای کارکنانی است که مخالف حضور آنها و ندانم کاری مدیران هستند ، این می شود که کارکنان دلسرد و بی تفاوت و مدیران متخلف و اوضاع نابسامان و این فجایای پزشک قلابی در مسجد سلیمان بروز می دهد. اگر رفتار و عملکرد افرادی که به عنوان حراست در بخش درمان بکار گرفته شدند بازگو شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.

در پیش چشمان فرمانداران شهر و نماینده و وکلای مردم و سران قوم هر اقدام ناجوانمردانه و سو استفاده گرایانه را انجام دادند. (مدارک و مستندات آن ها هم محفوظ است مقامات انتظامی و در جراید رسالت و ندای جنوب نیز بعضا درج گردیده است )

در هرحال اگر حراست شبکه بهداشت و درمان بعضا به جای تفتیش و دخالت و سرک در مسایل خصوصی کارکنان به وظیفه ای که به عهده آن گذاشته شده بود عمل می کرد این پدیده نامیمون اتفاق نمی افتاد.

به نظر می آید حضور پزشک قلابی در مدت چند سال در مسجد سلیمان احتمالا ناشی از به هم ریختگی و روزمرگی سیستم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاهپور اهواز است که حتی نمی دانند باید بابت این خطای خود و ندانم کاری هایشان از مردم عذر خواهی کنند.

والسلام

 ?باقی بقای تو

امضا محفوظ