مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان: اگر بگذارند کار کنیم تا پایان سال کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید
مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان: اگر بگذارند کار کنیم تا پایان سال کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید

شهر اولین ها//مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این کارخانه گفت: روند ساخت این کارخانه بسیار مناسب است و اگر بگذارند ما کار کنیم امیدواریم تا پایان سال فاز اول کارخانه به بهره‌برداری برسد. سید عباس حسینی اظهار کرد: هدف از احداث این کارخانه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال […]

شهر اولین ها//مدیر عامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این کارخانه گفت: روند ساخت این کارخانه بسیار مناسب است و اگر بگذارند ما کار کنیم امیدواریم تا پایان سال فاز اول کارخانه به بهره‌برداری برسد.

سید عباس حسینی اظهار کرد: هدف از احداث این کارخانه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان است تا بخشی از مشکلات بیکاری مردم مسجدسلیمان و به تبع آن مشکلات استان حل شود اما برای این‌که این کارخانه بتواند هرچه سریعتر به تولید برسد کسانی که برای این کارخانه مشکل به وجود می‌آورند باید بگذارند تا این کارخانه کار کند.

وی افزود: افتتاح فاز اول این کارخانه، به اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم کمک می‌کند و همچنین به مرور زمان باعث ایجاد صنایع پایین دستی می‌شود که با توسعه آن‌ها شاهد اشتغالزایی بیش از ۱۲۰۰ نفر در شهرستان و استان خواهیم بود.

حسینی با بیان این‌که برای احداث فاز اول این کارخانه تاکنون بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: با برآوردهای انجام شده برای تکمیل کارخانه در فاز اول به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تمام این اعتبار نیز از طریق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده فراخوان جذب نیرو این کارخانه اعلام خواهد شد و با برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش نیروهای مورد نیاز این کارخانه جذب می‌شوند. همچنین اولویت ۱۰۰ درصدی جذب از نیروهای بومی مسجدسلیمان است.

حسینی با اشاره به ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن پروفیل آلومینیوم در سال توسط این کارخانه عنوان کرد: ترجیح می‌دهیم تولیدات این کارخانه در اختیار صنایع پایین‌دستی استان قرار بگیرد تا شاهد توسعه این نوع صنایع باشیم زیرا این صنایع اشتغالزا هستند و می‌توان با توسعه آن‌ها به حل مشکل اشتغال استان کمک کرد.

وی گفت: اگر تولیدات کارخانه ما بیش از حد نیاز صنایع پایین‌دستی در استان باشد، بحث صادرات مدنظر ما است و می‌توانیم تولیدات خود را به کشورهای همسایه مانند عراق صادر کنیم.

حسینی با اشاره به مشکلاتی که مانع فعالیت این کارخانه می‌شوند، عنوان کرد: گاها شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان سنگ‌اندازی‌ها و مشکلاتی را برای کارخانه ما به وجود می‌آورد که این مساله باعث مختل شدن روند ساخت کارخانه و بروز مشکلاتی می‌شود که این مسایل مانع فعالیت این کارخانه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با شکایت‌هایشان، جلوی کار کردن ما را نگیرند و بگذارند که این کارخانه روند رو به رشد خود را ادامه دهد تا هر چه سریعتر به تولید برسد و بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل کند.