مراجعه ۵۶۱ خوزستانی بر اثر گرد و غبار به مراکز درمانی
مراجعه ۵۶۱ خوزستانی بر اثر گرد و غبار به مراکز درمانی
۵۶۱ بیمار دارای علایم تنفسی در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان،به مراکز درمانی استان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار دارای علایم تنفسی در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان، در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد بیمار ۵۲۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۶ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

دکتر حبیب حی بر افزود: در این بازه زمانی چهار بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در وضعیت بروز گرد و غبار از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست داریم که توصیه‌های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در هنگام قرار گرفتن شاخص آلایندگی در وضعیت خطرناک، در حد امکان از منزل خارج نشوند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه، غلظت گرد و غبار را در آبادان ۲۳۹، امیدیه یک هزار، اندیمشک ۵۳۷، اهواز ۵۹۱، بندر امام خمینی (ره) ۶۷۶، بهبهان ۸۰۱، حمیدیه ۲۷۵، رامشیر ۷۸۶، شادگان ۴۳۷، شوش ۴۶۰، شوشتر ۷۲۰، ماهشهر ۶۷۹، گتوند ۴۷۴، مسجدسلیمان ۷۲۳ و هندیجان ۷۸۹ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرد. بر اساس این شاخص، حدمجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

  • منبع خبر : صدا و سیما