مردم شریف حوزه انتخابیه من با مظلومیت و شکیبایی حجم عظیمی از معضلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاب آورده‌اند
مردم شریف حوزه انتخابیه من با مظلومیت و شکیبایی حجم عظیمی از معضلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاب آورده‌اند

شهر اولین ها// علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق مان دستور خود گفت: سلام برشهدا و امام شهدا که گمنامان فرش اند و نامداران عرش، با آرزوی استمرار سایه ی باعزت رهبر انقلاب، پدر معنوی ایران زمین، حکیم خردمندی که خواستار مجلسی ست عدالت گستر و […]

شهر اولین ها// علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق مان دستور خود گفت: سلام برشهدا و امام شهدا که گمنامان فرش اند و نامداران عرش، با آرزوی استمرار سایه ی باعزت رهبر انقلاب، پدر معنوی ایران زمین، حکیم خردمندی که خواستار مجلسی ست عدالت گستر و توانمند در رأس امور.

 به گزارش شهر اولین ها به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر ورناصری اظهار کرد: درود بر ملت بزرگ ایران و منتخبین مجلس یازدهم، بویژه همرزمان دیروز وکلای شریف امروز. درود بیکران بربزرگ مردمان نجیب مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا که با اعتماد خود بنده را مفتخر به کسوت خدمتگزاری کردند. از زحمات نمایندگان دوره پیشین مجلس و آقای دکتر لاریجانی سپاسگزارم.برای این عزیزان ثواب و عنایات الهی مسألت دارم.

وی ادامه داد: ضمن گرامیداشت یاد سربازشجاع اسلام و وطن شهیدسردارسلیمانی، تقارن آغازخدمتگزاری مجلس یازدهم در آستانه چهل سالگی دفاع مقدس یاد آور این واقعیت است که بن بست برای ایران و ایرانی معنایی ندارد چنانچه با “استراتژی دفاع در شرایط نابرابر” در جهاد مومنانه تحسین برانگیز همبستگی در خط مقدم مبارزه با کرونا علیرغم تحریمهای ناجوانمردانه ، ایثار و موفقیت را معنا بخشیدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعا مفتخر شدن به کسوت خدمت ، برآیند ” اعتقاد کریمانه ای‌یست که مردم آزاده ایران به تحولگرایی انقلابی گرایانه دارند، فطرت راستین انقلاب اسلامی منعطف است و آمادگی دارد تصحیح اشتباهات را سرلوحه برنامه هایش قراردهد، مطابق با فرمایشات تعهد برانگیز رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اهتمام دو چندان جهت تحقق عدالت و بهبود معیشت مردم نهایت تلاش ما در مجلس یازدهم باید این باشد که ساختار و کارکرد مجلس را تقویت کنیم، بدنبال تقویت فرد وجناح نباشیم زیرا مردم تفاوت” سیاست بازی” با “تدبیر اندیشی” را براحتی تشخیص میدهند.

ورناصری قندعلی گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم که دعوی مجلس انقلابی داریم مردم هم مارا در سلوک مبارز و مصلح میبینند، مطابق با گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگی ملت و مسئولان، نباید اشتیاق عمومی موکلانمان برای تغییرات سریع فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد میکنم از ابتدای کار در قالب مدیریت جهادی متحدشویم طرحی نو برای مردم شریف ایران و حوزه های انتخابی خود درافکنیم از حقوق و کرامت آنها صیانت کنیم و نهضتی را برای بازگشت مجلس به خویشتن و قرار گرفتن در رأس امور، ضمن تعامل با دولت محترم و دولت آینده خلق کنیم.

وی ادامه داد: با مردم شریف حوزه انتخابیه ام عهد بستم که در سنگر دفاع از حقوقشان، راستین سخن باشم، زخمهای التیام نیافته این مردم مقاوم شهید پرور بردوش من سنگینی میکند تمام وزرا و دولت را مخاطب سخنانم قرار میدهم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: آقایان وزرا اگر فقط تاکنون نامی از مسجدسلیمان، لالی هفتکل واندیکا شنیده اید، مستحضر باشید که سالهاست مردم حوزه انتخابیه من با مظلومیت و شکیبایی بدلیل درک بصیرانه شرایط حساس کشور دندان بر جگر فشرده حجم عظیمی از معضلات را تاب آورده اند.

ورناصری قندعلی در این راستا، گفت: علیرغم وجود ۲۰ درصد منابع آب تنظیم شده کشور در مخازن سدهای عظیم حوزه بنده، ۴شهرستان از آب شرب مداوم محروم و لب تشنه اند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردمی که منابعش تامین کننده ۸۰درصد درآمدهای کشور است منابعش ملی قلمداد میشود، استانهای مجاور را توسعه و رفاه میبخشد اما خود دچار آبر چالشهای بیکاری بیش از ۴۰ درصد، فقرزاینده و افزایش خودکشی است.

وی ادامه داد: از بیش از ۱۴۰ فوق تخصص بخش درمان و پزشکی خوزستان سهم چهار شهرستان حوزه بنده صفر است صفر و به همین دلیل هنوز در قرن ۲۱ مردم حوزه انتخابیه مسجد سلیمان در اثر عقرب گزیدگی و نبود امکانات جان میدهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در اغلب مسیرهای مواصلاتی و جاده های درون و برون شهری که به جاده های مرگ موسوم شده اند آمار بالای فوت شدگان ناشی از تصادفات باور کننده نیست، در ۴ شهرستان فقط ۱درصد بزرگراه وجود دارد و سهمشان از آزاد راهها صفر است صفر .

ورناصری قندعلی گفت: وقتی خوزستان رتبه نخست تولید گندم کشور را رقم میزند آیا حق مردم حوزه من این است که اگر نهادهای حمایتی نباشند در این چهار شهرستان صدهانفر از فقرو گرسنگی جان بدهند؟

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۶۰ درصد نیشکر ایران در خوزستان تولید میشود اما این طلیعه داران مقاومت از بی توجهی ها تلخ کام هستند. خواسته برحق و عمومی حوزه انتخابیه مسجد سلیمان بهره گیری از پتانسیل های بکر و عظیم خودشان برای برونرفت از این همه فقر و بی عدالتی است.

وی ادامه داد: ودیعه خدادادی پهناورترین اراضی جلگه ای کشور در منطقه موید این گفتار است؛ والله مطالبه های این مردم، بر حق است زیاده خواهی نیست. یک دهه است بدلیل اهمیت مسائل معیشتی از سوی رهبرانقلاب سالها بنام های اقتصادی مزین میشوند؛ علیرغم محدودیت های ناشی از تحریمها و معضلات قریب الوقوع پساکرونا، اما وزیر نیرو با توجه به وجود ۵۰ درصدی آب تنظیم شده کشور در استان و حوزه خدمت بنده، آمادگی جهش تولید را اعلان میدارم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نفت، تصریح کرد: گاز و نفت خوزستان بجز آلایندگی سود چندانی برای مردمان مقاوم ما نداشته است، تولید بیش از ۸۰ درصدنفت و ۱۶ درصد گاز در مناطق نفتخیزجنوب فقط حدود ۴ درصد اشتغال زایی برای مردم ما داشته، هدفگذاری صادرات غیرنفتی سال پیش برای خوزستان و منطقه ۹.۳ میلیارددلار بود با ۱٫۷ میلیارد دلار بیش از میزان هدفگذاری شده در مجموع حدود ۱۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، آمادگی برای تحقق جهش تولید در این ظرفیت منطقه انتخابیه مسجد سلیمان بصورت شگرفی مهیاست.

وی بیان کرد: در حال حاضر حجم سدهای خوزستان ۵/۱۹ میلیارد مترمکعب است، رودخانه کارون نزدیک به ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه در حال گذر است و تحت چند طرح انتقال آب و آلایندگی های زیست محیطی دچار چالش های فراوانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون با حیات و آینده خوزستان و حوزه انتخابیه مسجد سلیمان مرتبط است؛ به عنوان نماینده مردمی که کارون بخشی از زندگی آنهاست، خواهان شفافیت کامل در مورد این طرح هستم. باید این تصمیم گیری ها چنانچه بناست فقط برای جبران کمبود آب شرب هم از سرگرفته شود؛ با اطلاع ها وکلای خوزستان و با نظر داشت صدمات بر محیط زیست و منابع آبی خوزستان انجام شود.

ورناصری قندعلی گفت: در سال ۲۰۲۰ اگرکرونا گریبانگیر جهان نمیشد پیش بینی ها حاکی از عبور یک و نیم میلیارد گردشگر و چرخش میلیاردها دلار در اقتصاد جهانی بود؛ توریسم بعنوان پاکترین صنعت جهان است و ما در ردیف پنج کشور پرجاذبه جهان هستیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه خطاب به وزیر گردشگری، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان علیرغم ظرفیت های عظیم گردشگری، این ظرفیت به خواب طولانی فرو رفته است و آثارشگرف تاریخی بدون محافظت بدون بهره برداری بحال خود رها شده اند؛ بنابراین برای تحقق توصیه های عالمانه رهبرانقلاب جهت کاهش نقش تعیین کننده نفت در توسعه اقتصادی، این پتانسیل جهش تولید در حوزه بنده بصورت عظیمی آماده همسویی با شماست.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد انرژی برق آبی کشور در خوزستان و ۴ شهرستان حوزه مسجد سلیمان تولید میشود؛ شهروندان بارعظیم این مهم را بدوش میکشند اما هنوز در گرمای ۶۰ درجه آب و برق برمردم صبور حوزه من قطع میشود و پاسخشان این بوده که زیرساختها جوابگوی حجم این فشارمصرفی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بر این اساس برخی جریانات ناکارامد سلسله مدیران رفاقتی سفارشی که بدنبال پرستیژسازی و ارائه آمارهای بی تقوای دروغین بودند وموجب نارضایتی مردم شده اند باید برچیده شوند و مدیران جهادی بومی دارای سلامت نفس و عمل سکان در دست بگیرند تا خوزستان و بعنوان چهارمین استان رو آورده به حاشیه نشینی سر در گریبان غم فرو نیاورد.

ورناصری قندعلی گفت: حوزه انتخابیه مسجد سلیمان به اغلب مناطق کشور آب و برق و نان میدهد، حقش و گرسنگی، فقر و بیکاری نیست.

وی خطاب به وزیر بهداشت، ادامه داد: محرومیت ساختارهای امکانات تفریحی در منطقه مسجد سلیمان بسیار عمیق است و مردم حوزه انتخابیه مذکور به ویژه جوانان به تیم نفت مسجد سلیمان علاقه و تعصب خاصی دارند، این تیم جهت پرداخت های جاری خود با مشکلات مالی فراوان مواجه است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت، گفت: بخاطر کاهش هزینه ها، مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در قبال مردم و ساکنین مناطق نفتی نباید کمرنگ شود تا آنجاکه این تیم مردمی حتی برای هزینه های تست کرونا دچار چالش شود؛ ورود سازمان های دولتی به ورزش حرفه ای جهت تیم های نفتی را مورد واکاوی قرار دهند تا مسیر کمک به تیم های نفتی ممکن شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان، ادامه داد: هنگامه خردمندی بلوغ وسلوک عقلانی منعطف است؛ بریکایک ما بایسته است با توازن آرمانگرایی، واقع بینی و آینده نگری را محقق سازیم، امید که یکایک ما برای تحقق شعارهایی که در حوزه های انتخابیه خود سر دادیم با تمام توان مجدانه تلاش کنیم./