مرگ یک شهروند بر اثر سقوط به چاه و سکوت ادامه دار مسئولین
مرگ یک شهروند بر اثر سقوط به چاه و سکوت ادامه دار مسئولین

شهر اولین ها// در حالی که یک هفته از انتشار خبر مرگ مرد جوانی بر اثر سقوط در کانال روباز در منطقه چشمه علی می گذرد، سکوت مسئولین در این خصوص همچنان ادامه دارد و به نظر نمی رسد که پیگیری و اظهارنظر خاصی در این خصوص توسط مسئولین مربوطه صورت پذیرد. به گزارش شهر […]

شهر اولین ها// در حالی که یک هفته از انتشار خبر مرگ مرد جوانی بر اثر سقوط در کانال روباز در منطقه چشمه علی می گذرد، سکوت مسئولین در این خصوص همچنان ادامه دارد و به نظر نمی رسد که پیگیری و اظهارنظر خاصی در این خصوص توسط مسئولین مربوطه صورت پذیرد.

به گزارش شهر اولین ها، هفته گذشته خبری تأسف برانگیز مبنی بر پیدا شدن جسد مرد جوانی در کانال روباز منطقه بازار چشمه علی منتشر شد که خبر از مرگ او حکایت می کرد. موضوعی که تنها چند ساعت پس از انتشار با حذف تصویر این حادثه از خروجی خبرگزاری های محلی همراه بود.هر چند گفته می شد که این حادثه به واسطه روباز بودن حوضچه آب مربوط به کانال اداره آبفا بوده است اما گویا تاکنون در خصوص چگونگی حادثه و مشخص شدن مسئول و مقصران مرگ این جوان پیگیری صورت نگرفته است.

اداره آبفا در مسجدسلیمان از جمله نهادهایی بوده که طی سالهای اخیر عملکرد پرانتقادی را بر جای گذاشته و انتخاب مدیر این دستگاه بعنوان مدیر نمونه شهرستان طی دو سال اخیر با انتقادهای فراوانی از سوی شهروندان همراه بوده است. علاوه بر این مشکلات حوزه فاضلاب که در محلات مختلف مشاهده می شود بهمراه هدررفت آب و فرسودگی سیستم آبرسانی از دیگر مواردی است که همچنان بعنوان معضلاب کاری اداره آبفا مطرح می شود. در کنار این موارد، مرگ یک شهروند بر اثر سقوط به کانال روباز که اخیراً رخ داده می تواند بعنوان چالش دیگری در حوزه کاری اداره آبفا مطرح شود. موضوعی که اگر چه تاکنون با پاسخی از سوی این اداره مواجه نشده است.

 «کوتاهی دستگاه‌ها قابل گذشت نیست»

اگر چه یافتن مقصران حادثه مرگ مرد جوان آنچنان هم سخت نیست اما انتظار می رفت تا ضمن بررسی بیشتر جوانب موضوع و تنویر افکار عمومی حداقل بانیان به مخاطره انداختن امنیت جانی شهروندان معرفی و مورد بازخواست قرار گیرند. هر چند که شرایط کنونی می طلبد که شهروندان کمی در معابر شهری محتاط تر قدم بردارند اما عدم ایجاد حصار و رعایت موارد ایمنی موجب بروز چنین حادثه ای شده است.در این میان دستگاه‌های مقصر باید پاسخگو باشند و تشکیل کمیته ای برای پیگیری ماجرا به ادامه این روند کمک خواهد نمود. از این رو از دادستان شهرستان بعنوان مدعی العموم انتظار می رود تا به این موضوع ورود نموده و دستگاههای مسئول نیز به مراجع قضایی فراخوانده شوند.

باید گفت که در صورت بی توجهی به این حادثه مرگبار، این‌ گونه حوادث تلخ و دردناک آن هم در سایه کوتاهی و بی‌توجهی مدیران حوزه خدمات‌رسانی شهری اعم از فاضلاب و شهرداری، مایه نگرانی و موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان خواهد بود و چه بسا که در آینده نیز شاهد تکرار آن باشیم. امیدواریم تا هر چه زودتر شاهد پیگیری موضوع و معرفی و بازخواست مقصران این حادثه باشیم.

  • نویسنده : محمد رستمی