مسجدسلیمان بدون شهردار به استقبال نوروز می رود  ؟!
مسجدسلیمان بدون شهردار به استقبال نوروز می رود  ؟!
اوایل بهمن ماه با استعفای قنبری شهردار مسجدسلیمان، احمدی بعنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد و حسینی نیز بعنوان شهردار منتخب فرآیند اداری انتصاب خود را سپری می کند. با این حال بنظر می رسد که در صورت عدم انتصاب شهردار مسجدسلیمان، احتمالاً مسجدسلیمان بدون شهردار به استقبال نوروز خواهد رفت.

عصر اولین ها// اوایل بهمن ماه با استعفای قنبری شهردار مسجدسلیمان، احمدی بعنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد و حسینی نیز بعنوان شهردار منتخب فرآیند اداری انتصاب خود را سپری می کند. با این حال بنظر می رسد که در صورت عدم انتصاب شهردار مسجدسلیمان، احتمالاً مسجدسلیمان بدون شهردار به استقبال نوروز خواهد رفت.

به گزارش عصر اولین ها، با وجود در پیش بودن نوروز و در حالی که در اکثر شهرستان ها برنامه های خاصی برای فرارسیدن بهار و نوروز در نظر گرفته شده، عدم وجود شهردار می تواند این اقدامات را تحت الشعاع قرار دهد. از طرفی عدم توجه به زیباسازی سیمای شهری و متناسب نمودن فضای معابر و میادین با نوروز و فصل بهار موجب خواهد شد مسجدسلیمان با همان رنگ و بوی گذشته به پیشواز سال نو برود.

همه ساله و در آستانه نوروز اقدامات و طرح هایی از جانب شهرداری در راستای زیباسازی فضای شهری صورت می پذیرد که در جلب گردشگران و رضایتمندی مسافرین نوروزی تأثیربسزایی دارد. موضوعی که در شهر اولین ها همچنان آزاردهنده جلوه می دهند مسائل ریز و درشتی است که در اکثر مناطق و محلات شهر به چشم می خورد و بر نازیبایی و نارسایی های شهری افزوده است. از طرفی باید یادآور شد طی سال های اخیر اقداماتی از قبیل نصب گلدان و صندلی های سنگی در برخی پارک ها و جانمایی اِلِمان های نوروزی در راستای زیباسازی نوروزی شهر صورت گرفته بود. انتظار می رود این موضوع در آستانه سال جدید به فراموشی سپرده نشود.

باید اشاره داشت که عدم توجه به زیباسازی دیوارها و معابر شهری، پارک و بوستان هایی که در فضای آن ها هیچگونه تغییری متناسب با نوروز ایجاد نشده، سطل های زباله مستعمل و وضعیت بغرنج پسماند شهری و گودهای زباله در سطح شهر، نخاله های کناره ی خیابان مناطق مختلف، عدم اجرای آسفالت با کیفیت در معابر و محلات مختلف و بسیاری موارد دیگر می بایست به شکلی اصولی و کارشناسی شده مورد توجه مسئولین واحدهای مربوطه قرار گیرد.

بدون شک باید گفت که زیباسازی فضای شهری علاوه بر خرسندی شهروندان و افزایش انگیزه به آنان، به چشم تازه واردها و مسافرین نوروزی هم خوشایند خواهد بود. از این رو انتظار می رود تا در کنار تسریع در انتصاب و معارفه شهردار مسجدسلیمان، شهرداری نیز با بهره گیری از ظرفیت های انسانی و امکانات موجود خود و همچنین توانمندی نخبگان حوزه زیباسازی شهر و پتانسیل نقاط مختلف شهر، در خصوص زیباسازی شهر اولین ها اقدامات مناسبی را برنامه ریزی و عملی نماید.