مسجدسلیمان نیازمند بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی است + تصاویر
مسجدسلیمان نیازمند بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی است + تصاویر

کمک های قطره چکانی وزارت بهداشت گره گشای مشکلات نیست/ سرنوشت مبهم و نامعلوم بیمارستان نفت در مسجدسلیمان

عصر اولین ها// با وجود نارسایی ها و مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان به نظر می رسد همچنان ادامه روند احداث بیمارستان نفت در هاله ای از ابهام قرار دارد.این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اخیراً اظهار داشت که مسجدسلیمان نیازمند یک بیمارستان سیصد تختخوابه است. این در حالی است که پیگیری ها و جلسات ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس از طریق وزارت مربوطه و دیگر مدیران ملی و استانی طی یکسال اخیر صورت گرفته است.

به گزارش عصر اولین ها، ابول نژادیان در نشست اخیر بررسی مصوبات و مشکلات شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل درباره راه‌اندازی دانشکده پزشکی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: برای راه‌اندازی این دانشکده در ابتدا لازم است که یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابه در این شهرستان به عنوان بیمارستان آموزشی راه اندازی شود. وی بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی پس از چهار سال باید در بیمارستان دوره آموزشی سپری کنند به همین دلیل برای راه‌اندازی این دانشکده نیاز به وجود بیمارستان در منطقه است. از طرفی ورناصری نماینده مردم شهرستان سال گذشته در گفتگویی اظهار داشت: محرومیت ها و کمبودها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه ، سلامت شهروندان را به خطر انداخته که رفع این محرومیت ها باید در اولویت کار وزارت بهداشت قرار گیرد. با این حال به نظر می رسد بخش عمده ای از رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان در کوتاه مدت به تأمین تجهیزات وسایل پزشکی اختصاص یافته است.

بیمارستان نفت و اعتبار ۶۴ میلیاردی با سرنوشتی مبهم و نامعلوم

با وجود کمبودها در حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از جمله مواردی که به گسترش زیرساخت های این حوزه در شهرستان کمک خواهد نمود بیمارستان نیمه کاره نفت در منطقه شیخ مندنی است. این بیمارستان نفت از جمله پروژه های نیمه تمام و تعطیل شهرستان است که ظاهری نماینده پیشین مردم شهرستان از تخصیص اعتبار ۵۴ میلیارد تومان برای ادامه کار این بیمارستان ۳۵ تختخوابی سخن گفته بود. هر چند که در برخی رسانه های دیگر اعتباری این پروژه ۶۴ میلیارد تومان ذکر شده است. با این حال علیرغم گذشت چهار سال از تخصیص اعتبار ادامه پروژه همچنان ابهامات زیادی در خصوص اعتبار پروژه و زمان آغاز عملیات تکمیل و بهره برداری از بیمارستان وجود دارد. هر چند که پیگیری مصوبات سال های گذشته و ادامه روند پروژه های نیمه تمام می تواند به گسترش زیرساخت های عمرانی کمک شایانی نماید.