مسجد سلیمان ایران کوچک در حوزه گردشگری است
مسجد سلیمان ایران کوچک در حوزه گردشگری است
ورناصری گفت: در بحث گردشگری هم ما یک ایران کوچک هستیم که می توانیم حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم.

علی رضا ورناصری می‌گوید: ضریب بیکاری در مسجد سلیمان ۴۳ درصد است در صورتی که ما در این منطقه ذخایر غنی انرژی وجود دارد و توسعه گردشگری در تحول وضعیت معیشتی مردم موثر خواهد بود.

او در زمینه کشاورزی نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در شهرستان هست و ۳ سد بزرگ هم در این منطقه هستند افزود:، اما مشکلات تامین آب کشاورزی پابرجاست و در خصوص آب شرب نیز مسائلی مطرح است.

آقای ورناصری دومین سفر وزیر کشور به شهرستان‌های اندیکا و مسجد سلیمان را بسیار خوب توصیف کرد که دیدار از نزدیک باعث درک بهتر نسبت به مشکلات و محرومیت این شهرستان‌های استان خوزستان می‌شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با وزیر کشور در مسجد سلیمان برگزار شد همچنین با اشاره به ۲ زلزله‌ای که در مسجد سلیمان و اندیکا رخ داد یادآور شد در خصوص زیر ساخت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که نیازمند حل شدن هستند.

مهر ماه سال ۱۴۰۰ و پس از زلزله اندیکا مسئولان کشوری این شهرستان را یکی از محروم‌ترین نقاط در حوزه توسعه راه عنوان کردند که همین زیر ساخت‌های نامناسب موجب بی میلی روستاییان برای حمل مصالح ساختمانی و مستحکم سازی منازل شده بود.

اما پس از آن بود که توسعه زیر ساخت‌ها به ویژه راه آغاز شد و اعتبارات مناسبی هم در این زمینه اختصاص یافت.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان