مشاهده خرس قهوه اي در منطقه تنگ سرد شهرستان انديكا + تصویر
مشاهده خرس قهوه اي در منطقه تنگ سرد شهرستان انديكا + تصویر

سایت خبری شهر اولین ها// طی گشت و کنترل مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار در منطقه تنگ سرد بخش چلو،از چند قلاده خرس قهوه ای مشاهده و تصویر برداری گردید. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان نمود: بدلیل کمبود امکانات و نبود […]

سایت خبری شهر اولین ها// طی گشت و کنترل مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار در منطقه تنگ سرد بخش چلو،از چند قلاده خرس قهوه ای مشاهده و تصویر برداری گردید.
به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان نمود: بدلیل کمبود امکانات و نبود دوربین حرفه ای امکان عکسبرداری از نزدیک میسر نبوده است.
وی افزود: گونه خرس قهوه ای به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین گونه های خرس می باشد. غذای این حیوان در دامنه وسیعی از گیاهان و حیوانات بوده و به عنوان حیوان همه چیزخوار معروف است. خرس‌ها به دليل استفاده از منابع غذايي مختلف، زندگي در مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور جنگلي و كوهستاني، شبگرد بودن، نداشتن دشمنان طبيعي و خواب زمستاني از جمعيت خوبي برخوردارند، اما هجوم انسانها به این قلمرو بارها جمعیت این گونه از حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.متأسفانه به دلیل برداشت چوب و بهره برداری از جنگل ها، تخریب زیستگاه ها، گسترش بی ضابطه گردشگری و شکار غیرمجاز، نسل خرس قهوه ای در حال تهدید است. طول عمر خرس ها 30 تا 40 سال و در اوائل بهار و اواسط تابستان جفت گیری می کنند و پس از طی 7 الی 8 ماه دوره بارداری در اواسط زمستان یک تا دو و گاهی سه توله به دنیا می آورند.

IMG-20160424-WA0001_resized