مطالبه گری به سبک تئاتر خیابانی …!؟/ نمایش “داهول” به مرحله نهایی جشنواره بین المللی مریوان راه یافت
مطالبه گری به سبک تئاتر خیابانی …!؟/ نمایش “داهول” به مرحله نهایی جشنواره بین المللی مریوان راه یافت

سایت خبری شهر اولین ها//ایمان کاهکش : تئاتر خیابانی یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارهای مطالبه گری مردم یک جامعه است.همین موضوع موجب شد تا با علی قاضی کارگردان مطرح و زبده مسجدسلیمانی نمایش «داهول» به گفتگو بنشینیم. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، قاضی در خصوص نمایش ” داهول” عنوان داشت: نام نمایش […]

سایت خبری شهر اولین ها//ایمان کاهکش : تئاتر خیابانی یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارهای مطالبه گری مردم یک جامعه است.همین موضوع موجب شد تا با علی قاضی کارگردان مطرح و زبده مسجدسلیمانی نمایش «داهول» به گفتگو بنشینیم.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، قاضی در خصوص نمایش ” داهول” عنوان داشت: نام نمایش برگرفته از دو واژه بختیاری  ” دا ” و ” هول” به معنای مترسک بوده که در آن با یک نگاه فلسفی به فلسفه حیاتی مترسک در فرهنگ بختیاری پرداخته شده و در حقیقت صداقت ایل بختیاری را نشان می دهد که چگونه تمام هست و نیستش را به موجودی بی جان می سپارد و آن موجود نیز چگونه از داشته های انسان حمایت می کند.

وی افزود: این نمایش پس از چندین ماه بررسی طرح و ایده و پیش تولید توسط گروه هنری آریا تولید شده که جزو ۷ اثر مرحله نهایی جشنواره نمایش‌های بخش آیینی سنتی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان انتخاب شده و از تاریخ ۵ تا ۹ مهرماه برای اجرای نمایش در مریوان حضور خواهیم یافت.

کارگردان نمایش “داهول” که با نمایش هایی از جمله ” بنگ بهیگ ”  و ” عروس باران” به موفقیتهایی دست یافته گفت: در سالهای اخیر نیز در جشنواره های متعدد تئاتر خیابانی کشوری از جمله سی و دومین و سی و سومین جشنواره بین المللی فجر،جشنواره بین المللی خرمشهر ،بوشهر و لاهیجان آثار خود را به نمایش گذاشته ام.

گفتنی ست که عوامل نمایش ” داهول ” به شرح زیر می باشند:

نمایشنامه نویس و کارگردان :علی قاضی

بازیگران :بهرنگ رستمی ،آریا داودی،حامد قاسم پور،علی غلامی پور،روزبه مرادی،زینب جلیلی،مرضیه چهرازی

موسیقی:فتح الله زکی پور،محسن زکی پور ،ناهید صالحی