معضل بزرگ بازار اینروزها / برنج خارجی در کیسه‌ برنج‌ ایرانی… !؟
معضل بزرگ بازار اینروزها / برنج خارجی در کیسه‌ برنج‌ ایرانی… !؟

سایت خبری شهر اولین ها// رییس انجمن برنج خوزستان گفت: برای اینکه کشاورزان وجوه برنج خود را به موقع از واحدهای شالی‌کوبی دریافت کنند لازم است برای اختصاص تسهیلات به این واحدها پیش از آغاز فصل برداشت برنامه‌ریزی شود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، محمد سواری اظهارکرد: سال گذشته بسیاری از واحدهای شالی […]

سایت خبری شهر اولین ها// رییس انجمن برنج خوزستان گفت: برای اینکه کشاورزان وجوه برنج خود را به موقع از واحدهای شالی‌کوبی دریافت کنند لازم است برای اختصاص تسهیلات به این واحدها پیش از آغاز فصل برداشت برنامه‌ریزی شود.
به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، محمد سواری اظهارکرد: سال گذشته بسیاری از واحدهای شالی کوبی، شالی را از کشاورزان خریداری کرده اما به دلیل کمبود نقدینگی وجوه آن‌ها را پرداخت نکردند و این مساله موجب شد که کشاورزان برای شروع کشت پاییزه با مشکل مواجه شوند.
وی افزود: همچنین از سازمان‌های نظارتی می‌خواهیم تا برای جلوگیری از عرضه برنج خارجی در زمان برداشت اقدامی انجام دهند زیرا هر سال در زمان برداشت حجم زیادی از برنج خارجی وارد بازار شده و به تولید داخلی ضرر می‌زند.
رییس انجمن برنج خوزستان با اشاره به معضلات بازرگانی برنج بیان کرد: معضل بزرگ دیگری که داریم عرضه برنج خارجی در کیسه‌های برنج ایرانی است که این مساله به تولیدکننده و مصرف کننده ضربه وارد کرده است و اگر سازمان‌های نظارتی واحدهای شالی‌کوبی را ساماندهی کنند تا شماره پروانه فعالیت این واحدها روی کیسه‌های برنج داخلی درج شود، دیگر شاهد چنین مشکلی نخواهیم بود.
سواری تصریح کرد: واحدهای شالی کوبی اگر سرمایه در گردش داشته باشند عرضه خود را ساماندهی و وجوه کشاورزان را به موقع پرداخت می‌کنند.
وی یادآور شد: امسال ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت شالی رفته است که نسبت به سال گذشته به دلیل کمبود آب ۴۰درصد کاهش کشت داشتیم.

مرجع:نور