مناطق اولویت دار شبکه فاضلاب خرمشهر شناسایی شد
مناطق اولویت دار شبکه فاضلاب خرمشهر شناسایی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۹ منطقه توسط فرمانداری خرمشهر به عنوان مناطق دارای اولویت برای رفع مشکل فاضلاب معرفی شد.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پیگیری‌های صورت گرفته سبب شد از شنبه هفته آینده عملیات اجرایی پروژه اصلاح شبکه فاضلاب خرمشهر در ۹ منطقه دارای اولویت معرفی شده از سوی فرمانداری این شهرستان آغاز می‌شود.

او مناطق مولوی، جنت آباد، زمین شهری، کوتشیخ، سوم خرداد، سرحانیه، میدان دروازه، بازار صفا و بازار روز را از مناطق بحرانی و دارای اولویت در این طرح برشمرد.

بنا به گفته‌های این مسئول قرار است در ابتدا این طرح در پنج جنبه کاری آغاز شود و پس از سه ماه به انجام عملیات اجرایی در ۱۰ جبهه کاری به صورت همزمان ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با توجه به اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومانی که به مشکلات آب و فاضلاب خرمشهر اختصاص پیدا کرده پیش بینی می‌شود عملیات اصلاح شبکه فاضلاب هر منطقه ۲ تا سه ماه طول بکشد و پس از آن عملیات در منطقه‌ای دیگر آغاز شود.

آقای کرمی نژاد با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب خرمشهر نیاز به اصلاح دارد گفت: در این پروژه قرار است لایروبی این بخش از شبکه لایروبی، نیمی از آن اصلاح و هفت ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در این شهرستان احداث شود.

بنا به گفته‌های او در حال حاضر توسعه شبکه فاضلاب خرمشهر به ۵۰ درصد و احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده است.

او گفت: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات آب و فاضلاب خرمشهر برطرف خواهد شد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان