موفقیت دانش آموز نخبه مسجدسلیمانی در آزمون جهانی دانشگاه واترلو کانادا + تصویر
موفقیت دانش آموز نخبه مسجدسلیمانی در آزمون جهانی دانشگاه واترلو کانادا + تصویر

سایت خبری شهر اولین ها// برگ زرین دیگری از افتخارآفرینی یکی دیگر از دانش آموزان نخبه مسجدسلیمانی در آزمون واترلوی کانادا و کسب موفقیت در پایه ریاضی دبستان رقم خورد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،مرکز آموزش ریاضی دانشگاه واترلو کانادا هر ساله مسابقات متعددی به منظور افزایش علاقه‌ی دانش آموزان نسل جدید به […]

سایت خبری شهر اولین ها// برگ زرین دیگری از افتخارآفرینی یکی دیگر از دانش آموزان نخبه مسجدسلیمانی در آزمون واترلوی کانادا و کسب موفقیت در پایه ریاضی دبستان رقم خورد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،مرکز آموزش ریاضی دانشگاه واترلو کانادا هر ساله مسابقات متعددی به منظور افزایش علاقه‌ی دانش آموزان نسل جدید به ریاضیات برگزار می‌کند که مسابقات بین‌المللی واترلو، برای دانش آموزان مقاطع دبستان تا پیش دانشگاهی در بسیاری از کشورهای دنیا انجام می‌شود. در ایران نیز به همت انجمن ریاضیدانان جوان، این مسابقات همزمان با دیگر کشورها برگزار می‌شود که اخیراً یکی از دانش آموزان نخبه مسجدسلیمانی در این آزمون موفق به کسب مدال و لوح تقدیر گردید.

سیده نجمه احمدپوری که در پایه دبستان در این مسابقات شرکت نمود در رقابت با رقبای هم سن و سال خود در سراسر دنیا خوش درخشید و به کسب موفقیت در آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا گردید.

مرکز آموزش ریاضی و علوم کامپیوتر کانادا cemc)) در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه واترلو کانادا واقع شده و از سال ۱۹۹۵میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت­های این مرکز به منظور تاکید بر اهمیت ارتباط ریاضی و علوم کامپیوتر در قرن ۲۱ انجام می­گیرد.

آزمون واترلوی کانادا براساس دانش هر پایه طراحی شده و  سوال‌ها به صورت سخت شونده مرتب شده‌اند. و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم در این مسابقات، دانشگاه واترلو جوایزی به شرح زیر برای برندگان در نظر گرفته‌است:

  • به هر دانش آموزی که جزو ۲۵ درصد اول شرکت کنندگان باشد گواهی­نامه رسمی تعلق می­گیرد.
  • به تعدادی از دانش آموزان بنابر تشخیص مرکز مدال اهدا خواهد شد.
  • اسامی تعدادی از دانش آموزان برتر و واجد شرایط در فهرست افتخارات بین المللی و داخلی کانادا ثبت خواهد شد.

در ایران نیز به نفرات برگزیده  از سوی انجمن ریاضیدانان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

IMG-20151009-WA0013