موفقیت ” داهول ” مسجدسلیمانی در جشنواره بین المللی مریوان و راهیابی به جشنواره تئاتر بین المللی فجر +تصاویر
موفقیت ” داهول ” مسجدسلیمانی در جشنواره بین المللی مریوان و راهیابی به جشنواره تئاتر بین المللی فجر +تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی برگزیدگانش به پایان رسید که در این بین شهرستان مسجدسلیمان نیز دارای یک نماینده بود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، آیین پایانی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی گروه ها و نفرات برتر در شهرستان مریوان برگزار […]

سایت خبری شهر اولین ها// دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی برگزیدگانش به پایان رسید که در این بین شهرستان مسجدسلیمان نیز دارای یک نماینده بود.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، آیین پایانی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی گروه ها و نفرات برتر در شهرستان مریوان برگزار گردید که در بخش آیینی سنتی نمایش «داهول» به کارگردانی علی قاضی از مسجدسلیمان با توجه به مولفه پژوهش، کارگردانی و طراحی حرکات و ایجاد فضای جذاب یکی از سه نمایش برتر شناخته شد که با اهدای لوح یادبود و جایزه نقدی از کارگردان نمایش تقدیر بعمل آمد.
همچنین نمایش داهول از مسجد سلیمان بهمراه سه نمایش برگزیده دیگر  جهت اجرا به جشنواره بین المللی فجر معرفی شدند.

نمایش «داهول» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی در بخش نمایش های آیینی سنتی جشنواره ، دو اجرا در پارک ملت و یک اجرا در روستای نی داشت.
نام نمایش برگرفته از دو واژه بختیاری ” دا ” و ” هول” به معنای مترسک است. این نمایش در واقع به فلسفه حیاتی مترسک در فرهنگ بختیاری پرداخته و در حقیقت صداقت ایل بختیاری را نشان می دهد که چگونه تمام هست و نیستشان را به موجودی بی جان می سپارند و آن موجود نیز چگونه از داشته های انسان حمایت می کند.
این نمایش توسط گروه هنری آریا تولید شده و سایر عوامل آن به شرح زیر می باشند:
بازیگران :بهرنگ رستمی، آریا داودی، حامد قاسم پور، علی غلامی پور، روزبه مرادی، زینب جلیلی، مرضیه چهرازی
موسیقی:فتح الله زکی پور، محسن زکی پور،ناهید صالحی

 

داهول 1داهول 2داهولداهول 4داهول 5داهول 6داهول 7داهول 8