نبود امکانات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا عادلانه نیست
نبود امکانات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا عادلانه نیست

شهر اولین ها//نماینده استان خوزستان در شورای عالی کشور ابراز امیدواری نمود تا با پیگیری ها از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مجوز ساخت بیمارستان در اندیکا و تأمین اعتبار صورت پذیرد. به گزارش شهر اولین ها، احمد زمانپور عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت، خدمات شهری و […]

شهر اولین ها//نماینده استان خوزستان در شورای عالی کشور ابراز امیدواری نمود تا با پیگیری ها از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مجوز ساخت بیمارستان در اندیکا و تأمین اعتبار صورت پذیرد.

به گزارش شهر اولین ها، احمد زمانپور عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت، خدمات شهری و محیط زیست شورای عالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اگر چه بیش از یک دهه از شهرستان شدن اندیکا می گذرد اما این استقلال موجب آن نشد که به فراخور دیگر شهرستان‌ها رشد امکانات زیرساختی را شاهد باشیم.

وی افزود: متأسفانه فقر زیرساختی، محرومیت، دوری از مرکز و نبود امکانات مناسب شهری بویژه فقدان بیمارستان‌ مجهز  و نبود پزشکان متخصص در شهرستان اندیکا با حدود پنجاه هزار جمعیت موجب شده تا شهروندان همچنان از شرایط موجود رنج ببرند و نوعی بی عدالتی اجتماعی در اندیکا حاکم شود.

زمانپور با اشاره به‌ دشواری های سفر شهروندان اندیکا به شهرهای همجوار برای درمان و معالجه اقوام و نزدیکان خود بیان داشت: سفر شهرهای همجوار هزینه های زیادی را برای شهروندان اندیکا ایجاد نموده و علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تأمین هزینه‌های درمانی، بعضاً شاهد فوت بیماران در این مسیر بوده ایم.

نماینده خوزستان در شورای عالی با بیان این که حق مردم اندیکا در حوزه بهداشت و درمان بیش از اینهاست تصریح کرد: بدون شک احداث بیمارستان در اندیکا تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان منطقه ایجاد خواهد نمود و بعنوان خادم مردم در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت، خدمات شهری و محیط زیست شورای عالی همچنین خاطرنشان ساخت: ما به‌عنوان خدمتگذاران مردم در عرصه بهداشت و سلامت، توجه بیشتری را در راستای رفع نارسایی های موجود شهرستان اندیکا خواهیم داشت تا ضمن پیگیری جهت تخصیص اعتبارات، امکانات و تجهیزات درمانی در سطح شهرستان توسعه یابد.

زمانپور در پایان ابراز امیدواری نمود تا موانع و مشکلات جاری در حوزه بهداشت ودرمان اندیکا با احداث بیمارستان تا حدودی مرتفع گردد.