نشست خبری قرارگاه کنترل کووید-۱۹ در مسجدسلیمان برگزار شد
نشست خبری قرارگاه کنترل کووید-۱۹ در مسجدسلیمان برگزار شد

شهر اولین ها//رئیس شبکه بهداشت ودرمان مسجدسلیمان گفت : مردم این را بدانند وقتی جایی اعلام شد مورد ابتلا به ویروس هست و منجر به فوت شده پس حتما امکان شیوع ویروس در این منطقه هنوز وجود دارد و باید نکات پیشگیرانه را جدی بگیرند و تا می توانند در خانه بمانند. به گزارش شهر […]

شهر اولین ها//رئیس شبکه بهداشت ودرمان مسجدسلیمان گفت : مردم این را بدانند وقتی جایی اعلام شد مورد ابتلا به ویروس هست و منجر به فوت شده پس حتما امکان شیوع ویروس در این منطقه هنوز وجود دارد و باید نکات پیشگیرانه را جدی بگیرند و تا می توانند در خانه بمانند.

به گزارش شهر اولین ها به نقل از قرارگاه خبری، نشست خبری قرارگاه کنترل ویروس کووید ۱۹ پیرامون مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر مدیریت شبکه بهداشت برگزارشد.
دکتر علی سرمست رییس شبکه بهداشت ودرمان مسجدسلیمان در این نشست ضمن تاکید ویژه روی این مسئله که برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر این ویروس که مردم تا می توانند نکات پیشگیری را رعایت کنند طی سخنانی اظهار کرد:
مردم این را بدانند وقتی جایی اعلام شد مورد ابتلا به ویروس هست و منجر به فوت شده پس حتما امکان شیوع ویروس در این منطقه هنوز وجود دارد و باید نکات پیشگیرانه را جدی بگیرند و تا می توانند در خانه بمانند.
وی در بحث حضور مهمانان در ایام نوروز گفت : اینکه به خانواده ها تاکید می کنیم که در خانه بمانید و و به مهمانی نروید و یا کسی به عنوان میهمان به خانه شما نیاید به این خاطر است اگر مهمان بیاید خودتان در معرض خطر انتقال این ویروس قرارمی گیرید.
سرمست گفت : ما یک طیف کم علامت و بی علامت داریم که برای تست مراجعه نمی کنند در واقع آن ها جزء مبتلایان در نظر گرفته می شوند.
وی عنوان کرد : با اینکه دیروز اعلام شد که بعد از اهواز مسجدسلیمان و شوشتر بالاترین آمار مبتلا را دارد اما باز هم شنیده می شود در فلان منطقه کاروان عزا و مراسم برگزار می شود
اینکه تاکید می شود به آرامستان ها نروید برای این است که تجمع نکنید.
اگر در جایی و شهری آمار مبتلایان مثبت اعلام شده یعنی امکان شیوع این ویروس هنوز هست و در خانه بمانید.

بعضا دیده می شود عده ای دست به خرید های غیر ضروری می زنند و باعث تجمعاتی در بازار و فروشگاه ها می شوند می توان این خرید های غیر ضروری را به روزهای بعد موکول کرد و برخی از کارهای بانکی را اینترنتی انجام داد.

باور کنیم این بیماری تنها دو درصد خطر مرگ دارد اما باید رعایت کنیم که این ویروس شیوع پیدا نکند چرا فقط دنبال مسائل حاشیه ای
می رویم متاسفانه در فضای مجازی عده ای فقط شایعه و طنز پخش می کنندو اجازه اطلاع رسانی صحیح را نمی دهند.
چیزی که الان اهمیت دارد بالابردن سطح آگاهی مردم است مردم خودشان احساس وظیفه کنند هرکس خود مراقبتی کند و اگر علامتی بروز کرد خود فرد برای انجام تست و معاینات مراجعه کند.
به احتمال زیاد مبتلایانی داریم که یا در دوره نهفتگی باشند و یا علامت خفیف داشته باشند
سلامت روانی نسبت به این مسئله بسیار مهم است بعضا کلیپ هایی با حضور بچه ها ساحته می شوند که با روان یک کودک بازی می کنند.

ویروس ها یک دوره ای دارن اصلا قابل پیش بینی نیستندچون در چین کاهش پیدا نکرده و کاهش ابتلا پیدا نکرده این پیش بینی می شود که مدت بیشتری درگیری بااین مسئله باشیم

خیلی از مردم روستایی و عشایری هم باید اطلاع رسانی شوند از ظرفیت های بین بخشی استفاده شود در واقع کسانی که حرفشان بین مردم مردم شنیده می شود که با مردم صحبت کنن و رعایت کنند.
وی گفت : اگر خدایی نکرده شیوع این ویروس بالا برود برای همه خطرناک است ما هم تمام تلاشمان این است که ارز این اتقاق جلوگیری شود اما باید به ما هم کمک شود چون هرچقدر تعداد بیماران افزایش پیدا کند فشار بیشتری به کار بهداشت و درمان وارد می شود انتطار است مردم با خانه ماندن و رعایت هرچه بیشتر در این زمینه کمک کنند.
سرمست افزود : خانواده های کسانی که مبتلا می شوند ارزیابی می شوند توصیه ها ی لازم به ان هاداده می شود باید خودشان را قرنطینه کند ماسک بزنند و رعایت کند و مرتب هم ارزیابی می شوند و اگر علامت دار شدند مراجعه کنند.
این مقام مسئول مطرح کرد: به احتمال زیاد مبتلایانی داریم که یا در دوره نهفتگی باشند و یا علامت خفیف داشته باشند باتوجه به نحوه سرایتش این مسئله باید جدی گرفته شود و بارها از طریق مصاحبه این مسئله را اطلاع رسانی کردیم .
وی تاکید کرد: اگر مثبت اعلام شده یعنی هست یعنی در خانه بمانید از نظر من اوضاع شهر معمولی است امار واقعی را گفتیم بازهم رعایت نمی کند.
سرمست تصریح کرد: باوجود شیوع این ویروس توان بودجه و انسانی بعداشنت ودرمان افزایش پیدا نکرده در کنار سایر خدماتی که به طور عادی به بیماران می دهد این کار را همانجام می دهند.

وی گفت : از روز این اتفاق از همه نهادها و نیروهای مردمی خواستیم که پای کار بیایند سرپرستار بخش ایزوله بیمارستان نمره دو خودش به طور داوطلبانه مسئولیت این بخش را برعهده گرفته یا پزشک متخصص داخلی از روز اول از دل و جان پای کار امده است اما این ها نیروهای پشتیبان برای این قضیه می خواهند و در مورد مسئله ای مانند تولید ماسک پیشنهاد می دهم کمیته ای تشکیل شود و برای این کار کمپینی راه اندازی شود و نیروهای مردمی و خیرین ورود کنند.