نشست هم اندیشی سمن های خوزستان با موضوع سیلاب
نشست هم اندیشی سمن های خوزستان با موضوع سیلاب
نشست هم اندیشی سمن های خوزستان با موضوع سیلاب برگزار شد.

به گزارش عصر اولین ها روز شنبه ۸ مردادماه نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان خوزستان با موضوع: سیلاب های اخیر در استان خوزستان و نحوه اطلاع رسانی و کمک به سیل زدگان در خانه سمن ها برگزار گردید.
سازمان های مردم نهاد خوزستان در این نشست ضمن ابراز هم دردی با خانواده های آسیب دیده از سیلاب های اخیر در کشور و استان، پس از بررسی وضعیت مناطق مختلف استان و ارتباط مستقیم با سمن های حاضر در مناطق درگیر سیلاب مانند ایذه، باغملک و اندیکا و کسب اطلاعات تکمیلی از مناطق مذکور، به منظور پیشگیری از بروز اتفاقات ناگوار و صدمات جبران ناپذیر به هم وطنان عزیز پیشنهادات ذیل را ارائه نمودند.
۱- اطلاع رسانی و هشدار به ساکنین مناطق در معرض خطر بویژه روستائیان و عشایر بطور پیوسته و با استفاده از تمام ظرفیت ها انجام شود.
۲- با توجه به اطلاعات دریافتی در خصوص اسکان برخی از عشایر در مناطق آسیب پذیر مانند بستر رودخانه ها و لبه دره ها، نسبت به جابجایی فوری خانواده های مذکور اقدام گردد.
۲- ارتباط ستاد های بحران شهرستان با سازمان های مردم نهاد جهت هم افزایی بیشتر و استفاده از ظرفیت های مردمی برقرار گردد
۴- در صورت نیاز به کمک های مردمی، وسایل و اقلام مورد نیاز اعلام گردد.
۵- در خصوص اقدامات پسابحران و ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مناطق سیل زده پیش بینی های لازم صورت گیرد.
در پایان سازمان های مردم نهاد آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری و هم افزایی با نیروهای امدادی و نهادهای دولتی جهت اعزام به مناطق سیل زده و ارائه خدمات لازم با بهره گیری از نیروهای مردمی و گروه های آموزشی و مجرب اعلام نمودند.