نفت مسجدسلیمان؛ رها شده به حال خود در سراشیبی سقوط
نفت مسجدسلیمان؛ رها شده به حال خود در سراشیبی سقوط

عصر اولین ها// شکست نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی مقابل شاگردان فرهاد مجیدی نوار ناکامی هفته های اخیر زردپوشان را تداوم بخشید. در دو هفته پایانی لیگ برتر اگر چه روی کاغذ نفت جزو تیم های در خطر سقوط به شمار می رود اما معادلات دیگر مسابقات هم به گونه ای باید رقم بخورد تا […]

عصر اولین ها// شکست نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی مقابل شاگردان فرهاد مجیدی نوار ناکامی هفته های اخیر زردپوشان را تداوم بخشید. در دو هفته پایانی لیگ برتر اگر چه روی کاغذ نفت جزو تیم های در خطر سقوط به شمار می رود اما معادلات دیگر مسابقات هم به گونه ای باید رقم بخورد تا سایپا و ذوب آهن بالاتر از نفت مسجدسلیمان در جدول به بقاء در لیگ امیدوار باشند.

هر چند چهارمین شکست متوالی شاگردان محمود فکری، این تیم را در جمع سقوط کنندگان احتمالی باقی نگه داشت اما سقوط نفت کمی بعید به نظر می رسد. علاوه بر این نفت مسجد سلیمان خوش شانس بود که در هفته ۲۸ هم ذوب آهن باخت و هم سایپا تا با ۲۸ امتیاز هم چنان در رده سیزدهم جدول باقی بماند و شرایطش برای ماندن در جدول رده بندی لیگ برتر ایده آل باشد به این خاطر که در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی ها ۵ امتیاز از دومین نامزد سقوط یعنی سایپا پیش است. با این حال حواشی شکست هفته نفتی ها قبل مقابل ذوب آهن همچنان ادامه دارد.

در بازی اخیر مقابل استقلال نیز سه بازیکنی که مورد غضب باشگاه نفت قرار گرفته اند و بعد از بازی با ذوب آهن از حضور در تمرینات منع شده اند در لیست تیم نبودند و به نظر می رسد غیبت آنها در دو هفته پایانی هم ادامه داشته باشد. میثم تهیدست – مصطفی ناییج پور و نیما انتظاری سه بازیکنی هستند که بعد از شکست ۳-۲ نفت مسجد سلیمان در برابر ذوب آهن از اردوی تیم کنار گذاشته اند و فعلا حق شرکت در تمرینات تیم را ندارند. محمود فکری در پایان بازی با ذوب آهن برخی از بازیکنان تیمش را متهم به کم کاری کرد و از کمیته اخلاق خواست که فیلم نیمه اول این بازی را به دقت بررسی کند. 

هر چند حضور محمود فکری در نفت مسجد سلیمان به حدود چهارماه می رسد اما نتایج درخشان وی در هفته های ابتدایی بازگشت به نیمکت نفت موجب شد مدعی کسب رتبه تک رقمی در جدول باشد. کسب ۷ امتیاز از سه بازی بدون گل خورده و حضور در رده دهم جدول آماری موفق را برای فکری رقم زد. هر چند انتظار می رفت که این روند ادامه یابد اما حواشی ریز و درشت نفتی ها در یک ماه اخیر و بازیهای انتهای فصل که کسب امتیاز را دشوار نموده موجب شد تا نفت مسجدسلیمان در سراشیبی سقوط قرار گیرد.
با تمام این تفاسیر فصل جاری لیگ برتر نیز بزودی خاتمه می یابد و مسجدسلیمانی ها خرسند از بقاء احتمالی در لیگ بایستی در اندیشه تقویت تیم در فصل آتی باشند. موضوعی که البته کمتر در اولویت قرار گرفته و معمولا در فاصله زمانی کم مانده به آغاز رقابتهای لیگ با بلاتکلیفی کادر فنی، یارگیری های شتابزده و بدون برنامه و اردوی پیش فصل کوتاه مدت همراه است. هر چند انتظار می رود که با برنامه ریزی اصولی برای فصل بعد نفت مسجدسلیمان نتایج امیدوارکننده ای را در طول فصل کسب کند.